ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بیانیه هفتاد و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی‌ جهاد دانشگاهی

بیانیه هفتاد و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی‌ جهاد دانشگاهی

شرکت‌کنندگان در هفتاد و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی‌ جهاد دانشگاهی در بیانیه ای تاکید کردند: رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت و سیمای جوان دانش آموخته تراز گفتمان انقلاب اسلامی ترسیم فرموده و جهاد دانشگاهی را نیز به تربیت چنین جوانانی توصیه فرمودند، جز در گروی محوریت فعالیت‏‌های هدفمند فرهنگی، امکان پذیر نخواهد بود.


به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن کامل بیانیه معاونان و مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی در پی می آید:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنتهدی لولا إن هدانا الله»

با استعانت از خداوند متعال و استمداد از فیوضات خاصه حضرت ولی عصر(عج)، هفتاد و سومین گردهمایی معاونان و مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی، مقارن با میلاد مسعود هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت در پایتخت حسینیّت ایران(اردبیل) برگزار گردید. معاونان فرهنگی ضمن تأسی به سیره درخشان و سرشار از ایمان و آگاهی آن حضرت، این تقارن فرخنده را پربرکت دانسته و با تجدید عهد و ارادت عمیق نسبت به آموزه‏های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و اطاعت و پیروی قلبی و عملی از توصیه‌های راه‏گشای مقام معظم رهبری (دام‏ظلّه) بار دیگر برای کوشش مداوم و خستگی‏‌ناپذیرِ مبتنی بر فرهنگ ناب جهادی، هم‌پیمان شدند که با تمام توان ایمانی و انقلابی، رسالت سترگ خود را درسطح دانشگاه و جامعه دنبال کنند.

در این مسیر، معاونان فرهنگی ضمن جمع‏‌بندی مباحث و مذاکرات ویژه‏ ای که به منظور تجهیز و هدایت منابع انسانی و بضاعت تشکیلاتی خود برای پی‏‌جویی هر چه عمیق‏تر اهداف دینی و انقلابی این نهاد داشته اند، تاکید و توجه به مسائل و موضوعات زیر را لازم می‏‌دانند:

1- معاونان فرهنگی یک بار دیگر نامگذاری سال جاری را به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" که نشأت گرفته از درایت عمیق و موقع‏‌شناسی مقام معظم رهبری است، مغتنم شمرده و به اغتنام همین فرصت، ایجاد انسجام و همدلی و همراهی هر چه بیشتر یکایک جهادگران دانشگاهی برای انجام وظیفه در ایجاد جامعه نمونه اسلامی و قرآنی را تاکید می‏‌کنیم و بار دیگر با مقام ولایت تجدید عهد و پیمان کرده و اعلام می‏‌کنیم به لطف الهی تا حصول به نتایج موردنظر معظم‏‌له از پای نخواهیم نشست و ازهیچ کوششی برای تحقق رسالت ایمانی و قرآنی خود تحت رهبری ایشان فروگذار نخواهیم کرد.

2- معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی بر این باورند که شرایط کنونی کشورهای اسلامی در شمار حساس‏ترین مقاطع تاریخ اسلام می‏‌باشد. ما بر این باوریم که اسلام تکفیری و جریان‏‌های حمایت شده از جانب استکبار جهانی و در یک کلام اسلام آمریکایی، تلاش خود برای از بین بردن پایه‏‌های اسلام ناب محمدی(ص) و توقف بیداری اسلامی به حد اعلی رسانده‏‌اند و از هیچ روش و ابزاری برای این هدف شوم خود، دریغ نخواهند کرد. لذا توجه دقیق همگان را به این جریان خواستاریم و تاکید می‏‌کنیم جز در سایه وحدت کامل و صف واحد دینی و ایمانی، و تمسّک به حبل‏ المتین قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی آن و همچنین التزام به سیره‏ رحمانی معصومین(ع)، نمی‏‌توان با این جریان مخرب مقابله کرد.

3- معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی، فعالیت فرهنگی را در این نهاد، نخستین مؤلفه هویت فرهنگ جهادی تلقی کرده و تاکید می‏‌کنند که رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت و سیمای جوان دانش آموخته تراز گفتمان انقلاب اسلامی ترسیم فرموده و جهاد دانشگاهی را نیز به تربیت چنین جوانانی توصیه فرمودند، جز در گرو محوریت فعالیت‏‌های هدفمند فرهنگی، امکان پذیر نخواهد بود. لذا ایجاد انسجام در برنامه‏‌های فرهنگی این نهاد با اجرایی نمودن نقشه راه تدوین شده در برنامه پنجم، مبتنی برسبک زندگی اسلامی – ایرانی که هدایت و رشد دانشجو در همه ابعاد فردی و اجتماعی را از سرچشمه اندیشه دینی، دربرخواهد گرفت مورد تاکید قرار می‏‌دهیم و با عنایت به ایجاد فضای امید و نشاط در دانشگاه‏‌ها، با تفکر و مدیریت جهادی به پیشواز سال تحصیلی جدید رفته و امید داریم با حمایت‏‌های نمایندگان دلسوز و فهیم مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگزار، در ایفای این رسالت عظیم، بتوانیم گام‏‌های مؤثری را برداریم.

4- معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی بر این باورند که با عنایت الهی، نظام جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته از گردنه‏‌ها و بحران‏‌های فرهنگی و سیاسی متعدد و بسیار پرمخاطره‌ای عبور کرده و به حمد الله شاخصه‏‌های امنیت و اقتدار ملی آن در جایگاه رفیع منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی قرار دارد. لذا در چنین بستری مقتدر و آرام، زمان مغتنم است که فرمایش بر زمین مانده مقام معظم رهبری(مدظله‏‌العالی) مبنی بر ایجاد فضای آزادفکری و کرسی‏‌های آزاد اندیشی و نظریه‏‌پردازی، مورد توجه و رویکرد عملیاتی قرار گیرد. از این رو دو مقدمه‏ بستر ساز برای این خواست مبارک باید بیش از پیش فراهم شود: نخست، تقویت روحیه نقدپذیری و مدارا و تحمل شنیدن نظرات مخالف و کوشش برای پاسخ دهی مناسب مبتنی بر عقلانیت و استدلال منطقی است و دوم، عزم همگانی برای نهضت بازگشت به اخلاق و فضیلت‌های انسانی و الهی. از این‏رو از همگان به ویژه صاحب‏نظران عرصه فرهنگ و اصحاب رسانه انتظار می‏رود که در انعکاس رویدادهای علمی- فرهنگی و نظریه‏‌پردازی در دانشگاه‏ها، منصفانه و به دور از تنگ نظری‏ه‌ای جناحی و سیاست‏زدگی، با دل سوزان و پیشتازان عمل به منویات مقام معظم رهبری همراه و همدل شوند و از این طریق، در ایجاد پیش‏‌نیاز بی بدیل تمدن ‏سازی نوین اسلامی، که به تعبیر ایشان، همانا "آزاد اندیشی و آزاد فکری" است، سهم خود را ایفا نمایند.

در پایان آرزومندیم با عنایات پروردگار متعال و نیز دعای خیر حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) نهاد انقلابی و علمی جهاددانشگاهی در تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله) به ویژه دستیابی به پیشرفت و عدالت همه جانبه در دهه چهارم انقلاب اسلامی، سهم به سزایی داشته باشد."

آمار بازدید: 226 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image