ارتباط مستقیم با 30718 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه لزوم برداشتن بار خدمات رفاهی از دوش دانشگاه‌ها

لزوم برداشتن بار خدمات رفاهی از دوش دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: آموزش عالی بیش از 600 میلیارد تومان یارانه مواد غذایی پرداخت می‌کند و با وضعیت موجود ضروری است بار خدمات رفاهی از دوش دانشگاه‌ها برداشته شود.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسن امید در آیین آغاز به کار گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در تبریز افزود: در شرایط فعلی، دانشگاه‌ها ناچارند اعتبارات پژوهشی، ارتقای کیفیت آموزشی، فرهنگی و امور زیربنایی خود را صرف هزینه‌های اجتناب ناپذیر کنند و شاهد هستیم که سهم عمده‌ای از هزینه‌ها نیز در بخش خدمات رفاهی هزینه می‌شود.

وی گفت: از 4.5 میلیون دانشجو، بسیاری 100 درصد هزینه تحصیل خودشان پرداخت می‌کنند؛ در این میان هزینه‌های حدود 500 هزار دانشجو را دولت می‌پردازد؛ این روال نمی‌تواند ادامه یابد؛ اگر دولت سیاست مجانی بودن خدمات آموزشی را دنبال می‌کند، باید تسهیلات این افراد را مستقیم پرداخت کند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به برخی تصمیمات تحمیلی به آموزش عالی خاطر نشان کرد:در طول 70 سال 50 دانشگاه در کشور تاسیس شده بود ولی امروز شاهد هستیم که ظرف پنج سال تعداد دانشگاه‌ها 1.5 برابر افزایش داشته است.

امید ادامه داد: محکوم به اجرای تصمیمات کشوری هستیم و شاهد هستیم که به جای 25 هزار نفر هیئت علمی، 60 هزار نفر هیئت علمی در بدنه دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی روند رو به رشد تاسیس و شکل‌گیری بنیادهای خیرین حامی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را خوب ارزیابی کرد و گفت: مردمی و غیردولتی بودن از مهم ترین عوامل پویایی و تاثیرگذاری این بنیادها است.

امید از اعطای تسهیلات بانکی به خیرین برای تکمیل طرح‌های نیمه کاره عمرانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می بایست آن دسته از طرح‌های نیمه تمام خود را که امکان مشارکت خیرین در آنها وجود دارد به همراه اطلاعات آن طرح‌ها از طرق مختلف به اطلاع خیرین برسانند تا چنانچه خیرین متقاضی برخورداری از تسهیلات بانکی برای تکمیل این طرح‌ها هستند نسبت به معرفی آنان به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق ضوابط اجرایی این آئین نامه، خیرین فقط در قبال پرداخت تسهیلات اعطایی متعهد خواهند بود و سود و کارمزد تسهیلات اعطایی با استفاده از تمام یا قسمتی از اعتبارات طرح‌ها توسط دانشگاه‌ها پرداخت و نام طرح نیز با توافق دانشگاه و خیر انتخاب می‌شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر لزوم وجود برنامه‌ای منسجم و اصولی برای اداره کرد دانشگاه‌ها گفت: اوایل این هفته طرح پیشنهادی برنامه راهبردی دانشگاه آماده و به مسئولان مربوطه ارسال شده است.

امید یادآورشد: متاسفانه تنها 10 درصد از دانشگاه‌های کشور دارای برنامه هستند و ضروری است هر چه سریع‌تر برنامه راهبردی در راستای مدیریت هزینه‌ها برای تمامی دانشگاه‌ها تدوین شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 167 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image