ارتباط مستقیم با 30719 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه طرح "استانی‌شدن دانششگاه فنی‌حرفه ای" دردست بررسی

طرح "استانی‌شدن دانششگاه فنی‌حرفه ای" دردست بررسی

رییس دانشگاه فنی حرفه ای و سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کشور با انتقاد از رواج مدرک گرایی، تاکید کرد: توجه به نیروهای فنی مهارتی نیاز به فرهنگ سازی دارد چرا که ارزش نیروی فنی کمتر از نیروی مدرک‌دار نیست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، دکتر مسعود شفیعی در نشست مشترکی با روسای واحدهای استانی مراکز آموزش علمی کاربردی و آموزشکده های فنی و حرفه ای منطقه شمالغرب کشور، اظهار کرد: دو دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی که جز دانشگاه های نظام آموزش عالی مهارتی هستند، نیاز به هم افزایی دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در 31 استان کشور فعال هستند، افزود: به منظور افزایش بهره وری، طرح استانی شدن دانشگاه فنی حرفه ای که در 10 منطقه فعالیت می کند، در حال بررسی بوده تا هر استانی با تربیت نیروهای خود در ارزش افزوده و اقتصاد دانش بنیان سهیم باشند.

شفیعی با انتقاد از رواج مدرک گرایی در کشور گفت: توجه به نیروهای فنی مهارتی نیاز به فرهنگ سازی دارد چرا که ارزش یک نیروی فنی کمتر از یک نیروی مدرک‌دار نیست، چرا آموزش مهارتی در کنار آموزش نظری، تکمیل کننده نظام آموزشی کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در بازار جهانی سهیم باشیم، بیان کرد: ما نباید تنها به فکر حضور در بازار داخلی باشیم چرا که کشورهای همسایه و منطقه فرصت خوبی برای نیروی های فنی ما هستند

رییس دانشگاه فنی حرفه ای با ابراز خرسندی از اینکه در حوزه آموزش عالی در جایگاه شایسته ای از علم و فناوری دنیا قرار داریم، تصریح کرد: باید در حوزه مهارتی نیز صاحب جایگاه باشیم.

شفیعی اظهار کرد: اگر از اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان سخن می گوییم باید به فکر صدور مغزافزار باشیم که می تواند در افزایش درآمدزایی کشور نقش مهمی داشته باشد، چرا که دوره تجهیزات نرم افزاری محدود است در حالی که نیروهای مهارتی تربیت شده تا40 سال بهره وری دارند.

رییس دانشگاه فنی حرفه ای با ابراز امیدواری اظهار کرد: با تاسیس رشته های جدید و امضای تفاهم نامه با کشورهای مهارتی توسعه یافته نیروی هایی تربیت خواهیم کرد که نه تنها در سیستم مهارتی و تربیت فنی هستند، بلکه صلاحیت حرفه ای داشته باشند.

شفیعی بیان کرد: به آقای فرجی دانا، وزیر علوم وقت قول داده ام تمام تلاشم را انجام دهم تا دو دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و دانشجویان ما به معنای واقعی کلمه کارآفرین باشند، به طوری که با تربیت نیروهای مهارتی بتوانیم مساله بیکاری را کاهش دهیم.

آمار بازدید: 146 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image