ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دانشگاه‌های ناکارآمد کره‌جنوبی در آستانه قطع بودجه

دانشگاه‌های ناکارآمد کره‌جنوبی در آستانه قطع بودجه

وزیر آموزش کره جنوبی 19 دانشگاه و کالج ناکارآمد در این کشور را به کاهش بودجه و کمک‌های مالی دولتی از سال تحصیلی آینده تهدید کرد.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از 334 دانشگاه و کالج در کره جنوبی، وزارت آموزش این کشور دانشگاه‌ها و موسساتی که عملکرد نامناسبی دارند معرفی و پیشنهاد کرد که سهم پذیرش دانشجوی آنها کاهش یابد. وزارت آموزش کره جنوبی پس از آنکه متوجه شد در مقایسه با شمار دانشجویان این کشور، تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌ها زیاد بوده و فعالیت تعدادی از آنها ناکارآمد است تصمیم گرفت سهمیه پذیرش دانشجویان این دانشگاه‌ها و کالج‌ها را کاهش دهد. اوایل سال جاری میلادی (2014) دولت کره جنوبی همچنین با حذف یک میلیارد و 100 میلیون دلار با هدف کاهش دانشجویان ورودی، شروع به تخصصی کردن دانشگاه‌ها کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جونگ آنگ چاپ کره جنوبی، ارزیابی دانشگاه‌های کره در 9 معیار شامل میزان استخدام هیئت علمی و تعداد دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی اخذ می‌کنند صورت گرفت.

یکی از مقامات وزارت آموزش کره جنوبی گفت: به دانشگاه‌ها در ازای کاهش میزان پذیرش دانشجو، امتیازات بیشتری داده شد که بدین ترتیب برخی دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای سال تحصیلی آینده در مجموع حدود 4244 نفر از میزان ظرفیت‌های پذیرش خود کاستند.

از 19 دانشگاه و کالجی که به لحاظ شرایط عملکرد رتبه کمتر از 15 درصد دارند، هفت دانشگاه با جرایم مالی سخت تری مواجه خواهند شد. به عنوان مثال، دانشجویان تازه وارد این دانشگاه‌ها از دریافت هرگونه کمک هزینه تحصیلی محروم خواهند شد و برخی دیگر نیز صلاحیت پرداخت وام‌های تحصیلی به دانشجویان را نخواهند داشت.

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image