ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تشکل‌های دانشگاه نباید از احزاب سیاسی خط بگیرند

تشکل‌های دانشگاه نباید از احزاب سیاسی خط بگیرند

مسئول تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: اجازه نمی‌دهیم تشکل‌ها از بیرون دانشگاه خط گرفته و وامدار احزاب سیاسی بشوند و از تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی جلوگیری می‌کنیم.


سیدمجتبی منتظری درگفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، افزود: به دنبال ایجاد فضای پرنشاط سیاسی توأم با اخلاق‌مداری در دانشگاه‌ها هستیم تا دانشجویان بتوانند به طور مستقل و آزاد فعالیت سیاسی خود را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به فضای سیاسی کشور به ویژه در دانشگاه‌ها، انتظار می‌رود همزمان با سال تحصیلی جدید، شور و نشاط بیشتری را برای کنش‌ورزی و فعالیت سیاسی دانشجویان شاهد باشیم.

منتظری درباره حمایت دانشگاه از تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: تشکل‌هایی که برنامه فرهنگی مناسبی داشته باشند می‌توانند براساس کیفیت برنامه خود و تصویب شورای فرهنگی از یارانه نقدی بدون سقف که از بودجه فرهنگی دانشگاه تامین می‌شود، استفاده کنند.

وی یادآور شد: برای برنامه‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی نیز تا سقف 4 میلیون تومان یارانه نقدی در نظر گرفته شده است.

مسئول تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از چاپ رایگان نشریات تشکل‌های دانشجویی با تیراژ 1000 نسخه از سوی مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه برای حمایت از این تشکل‌ها نام برد.

وی ادامه داد: چاپ نشریات دانشجویان در گذشته با یارانه 150 هزار تومان انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه این مقدار کفاف هزینه‌های چاپ را نمی‌دهد، به جای یارانه نقدی چاپ رایگان 1000 نسخه را در نظر گرفتند.

منتظری با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره آموزشی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: این دوره شامل برنامه‌های آموزشی مربوط به رفتار و برنامه‌های تخصصی تشکل‌ها بود.

وی ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید سالی پرشور و نشاط توأم با فعالیت‌های علمی تشکل‌های دانشجویی باشد؛ زیرا فضای دانشگاه‌ها هر چقدر پرتحرک‌تر و گرم‌تر باشد خروجی بهتری را شاهد خواهیم بود.

مسئول تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت 6 تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و افزود: این تشکل‌ها شامل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مهندسی، ‌انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی، مجمع اسلامی دانشجویان حقوق و علوم سیاسی، ‌انجمن اسلامی اندیشه‌های دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان مجتمع دانشگاه علوم اسلامی و کانون ایثار است.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پس از وقفه‌ای در کار خود بار دیگر آغاز به کار کرده است، افزود: فراخوان عضویت در تشکل‌ها از مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

منتظری یادآور شد: مدیریت برنامه‌ها و راهبری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توسط دانشجویان و نظارت بر آنها توسط هیات سه نفره متشکل از رئیس، رئیس عالی و مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

آمار بازدید: 103 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image