ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی زندگی 3000 دانشجوی ولزی در خوابگاه‌های سرطان‌زا

زندگی 3000 دانشجوی ولزی در خوابگاه‌های سرطان‌زا

نتایج یک تحقیق نشان داد 3000 دانشجوی دانشگاه‌های «ولز» سال گذشته میلادی (2013) در خوابگاه‌های آلوده به «آزبست» خوابیده‌اند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های کاردیف، «آبریسویث» و «ترینیتی سنت دیوید» وجود آلودگی «آزبست» در خوابگاه‌های خود را تایید کردند. آنها مدعی شدند از آنجا که مواد به کار رفته در مصالح این خوابگاه‌ها به عنوان مواد کم‌خطر تلقی می‌شوند لذا دانشجویان خود را از این موضوع مطلع نکرده‌اند.

این در حالیست که «انجمن ریه انگلیس» این اقدام دانشگاه‌ها را بی‌مسئولیتی خوانده و از اتحادیه دانشجویان خواسته دراین‌باره شفاف‌سازی کند. از آنجا که 15 هزار دانشجو در ولز در خوابگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند می‌توان به عمق این فاجعه پی برد. از ماده آزبست از دهه 50 تا 80 میلادی به شکل وسیعی به عنوان یکی از مصالح ساختمانی در عایق‌کاری و ضد‌حریق استفاده می‌شد.

با این حال متخصصان سلامت می‌گویند تا زمانیکه آزبست آسیبی نبیند و در جاهایی که احتمال آسیب دیدن آن وجود ندارد استفاده شود، خطری برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. آنها با این وجود هشدار می‌دهند اگر الیاف آزبست وارد مجاری تنفسی شوند می‌توانند باعث آسیب‌های ریوی نظیر «آبستوز» و «مزوتلیوما» شوند. در میان دانشگا‌ه‌های آلوده به آزبست، خوابگاه‌های دانشگاه کاردیف بالاترین میزان آلودگی را دارد.

با این حال یک سخنگوی دانشگاه کاردیف گفت: سلامت و امنیت دانشجویان اولویت اصلی ماست. در خوابگاه‌هایی که آلودگی آزبستی وجود دارد مصالح آلوده به آزبست از دیواره و کف، حذف شده‌اند و بقیه مصالح باقیمانده که خطر کمتری دارند با دقت هرچه تمام‌تر عایق شده‌اند.

مسئولان دانشگاه آبریسویث نیز اعلام کردند در 1088 اتاق خوابگاه این دانشگاه از آزبست استفاده شده که بیشتر آنها در کف خوابگاه‌ها به کار رفته که با فرش و موکت پوشیده شده‌اند و خطری برای دانشجویان به همراه ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، از دانشگاه «ترینیتی سنت دیوید» نیز گزارش شده که در 443 اتاق خوابگاه‌های این دانشگاه از مصالح محتوی آزبست استفاده شده که تمام این خوابگاه‌ها از نظر موارد بهداشتی و سلامت مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

«بث باتن» رئیس اتحادیه ملی دانشجویان ولز (NUS) گفت: شنیدن این خبر که شمار بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی در ولز به آزبست آلوده هستند نگران کننده است. ما به تمام دانشگاه‌ها توصیه می‌کنیم این مسئله را جدی بگیرند و پیش از هر چیزی امنیت و سلامت دانشجویان را در اولویت قرار دهند.

آمار بازدید: 268 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image