ارتباط مستقیم با 30697 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جعفرزاده: استیضاح بدترین راه حل ممکن است

جعفرزاده: استیضاح بدترین راه حل ممکن است

نماینده مردم رشت در مجلس درمخالفت با استیضاح وزیر علوم گفت که استیضاح وزیر بدترین گزینه برای حل مشکلات است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، اظهار کرد: دوستانی که به عنوان موافق صحبت کردند، همکاران دلسوزی بودند که دلشان برای نظام و انقلاب می‌سوزد و دغدغه‌هایی که دارند دغدغه‌های همه همکاران ما است و حتی می‌توانم شهادت دهم که جزو دغدغه‌های وزیر است.

او ادامه داد:هیچ کس نمی‌تواند این دغدغه‌ها را منکر شود اما اختلاف نظر بین موافقین و مخالفین در شیوه و روش است، کسی نمی‌تواند ادعا کند که وزیری منصوب کند که ابدا مشکلی نداشته باشد اما شیوه حل این مشکلات در استیضاح نیست و برای برطرف کردن دغدغه‌های نمایندگان بدترین گزینه یعنی استیضاح انتخاب شد.

این نماینده‌ی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: ببینید چه کسی از نتیجه استیضاح خوشحال می‌شود؛ ببینید افراطیون فراری خارجی از کشور چه بوق و کرنایی راه انداختند ما می‌خواهیم چه کسی را از گردونه خارجی کنیم؟

جعفرزاده‌ی ایمن آبادی گفت: مطالبی که در وصف خصوصیات آقای فرجی داناست را از همین دوستان موافق استیضاح شنیدیم، من قبلا ایشان را نمی‌شناختم، مگر خودتان نگفتید تکلیف‌مدار و ولایت مدار است و حتی نماز شب می‌خواند. پس چه شده است که او را استیضاح می‌کنید؟ حتما پاسخ این است که در نتیجه‌ی عملکردش چیز دیگری مشاهده شد، اما اگر نتیجه‌ی استیضاح طوری شود که از گردونه مدیریتی دولت دهم خارج شود چه کسانی خوشحال می‌شوند؟ افراطیون فراری خارجی و داخل، معاندین؟ چرا آب به آسیاب دشمن بریزیم؟

این نماینده‌ی مجلس اشاره‌ای نیز به پخش فیلم‌هایی نیز علیه فرجی دانا در صحن علنی مجلس کرد و گفت:‌ این فیلم‌ها مال چه زمانی است؟ چرا این‌ها را نمی‌گوییم؟ این فیلم بعد از جریان کوی دانشگاه است که به آقای توفیقی دستور داده شد میان دانشجویان برود و توضیحاتی بدهد؛ احتمال دارد که ایشان در بیان مطالب خطایی کرده باشد.

او همچنین به فرجی دانا نیز تذکر داد: اگر ابقاء شوید بدانید این رای را از مجلس اصولگرایان گرفتید و نمایندگان اصولگرا شما را ابقاء کردند؛ نه کس دیگر. کسی حق مصادره این رای را ندارد.

جعفرزاده‌ی ایمن آبادی خصوصیات فرجی دانا از جمله عضو موسس سپاه استان فارس و حضور در جبهه‌های جنگ برشمرد و افزود: اگر اشکالاتی وجود دارد که دارد امروز از زبان موافقان و مخالفین شنیده شد و براین اساس باید نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد.

این نماینده مخالف استیضاح وزیر علوم درباره‌ی بحث بورسیه ها هم توضیح داد : بورسیه‌ها بحث داغ استیضاح هستند، 3 هزار نفر در این کشور بورسیه شدند وآقای فرجی دانا می‌گویند که بر حسب وظیفه‌ی قانونی احترام گذاشتیم اما باید آنها را با قوانین و آیین نامه‌ها تطبیق دهیم؛ 700 نفر با هیچ قاعده و قانونی و تابع هیچ ضابطه‌ای بورسیه شدند و در پرونده 270 نفر از بورسیه‌ها حتی یک برگ وجود ندارد چه جوابی می‌خواهیم به جوان‌هایی که قصد دارند بورسیه شوند بدهیم؟ بگوییم در پرونده 270 نفر حتی یک برگ وجود ندارد ؟ هیچ کس نمی‌تواند از آنها دفاع کند.

او اضافه کرد:‌در روند انتصابات نیز ایراداتی را به آقای فرجی دانا گرفتیم، اما اگر روند انتصابات را صد در صد به وزیر تفویض کنیم از او هم پاسخ بخواهید، ولی وقتی که نمی‌تواند صد در صد اظهار نظر کند وشورای دیگری باید پاسخ گو باشد چرا یک نفر باید جواب دهد؟ ما داریم برای محیط دانشگاه تصمیم می‌گیریم در نتیجه نمی‌شود به صورت انتصابی صفر عمل کرد.

وی افزود: جرم آقای فرجی دانا این است که از جامعه‌ای که می‌خواهد برایش مدیر تعیین کند مشورت گرفته حالا ما برای چنین مدیریتی جلسه تشویق بگذاریم تا استیضاح و تنبیه؟ باید به او بگوییم از شما ممنونیم که حافظ ارزش‌های نظام بودید.

جعفرزاده‌ی ایمن آبادی گفت: ایشان در انتصابات از جامعه دانشگاهی نظر گرفته چرا اینقدر روی انتصابات بحث می‌شود؟ 64 درصد کسانی که در این دولت از گردونه خارج شدند پایان دوره مدیریتی خود را طی می‌کردند؛ 8 درصد استعفا دادند و 28 درصد هم برکنار شدند، هر کدام از این ها حداقل 67 ماه به طور متوسط در پرونده خود سابقه‌ی ریاست داشتند، در آغاز فعالیت دولت نهم 20 از روسای دانشگاهها برکنار شدند در این دولت در مدت مشابه فقط 4 نفر تغییر کردند.

این نماینده مجلس، به دفاع از وزیر علوم در مقابل ادعای موافقان درباره‌ی نشریات دانشگاهی پرداخت و عنوان کرد: این طور نیست که فقط یک نفر به نشریات مجوز دهد، بروید از کسانی که مجوز می‌دهند سوال کنید،یک عده می خواهند بین دولت یازدهم و مجلس فاصله بیاندازند ببینید چه کسی از نتیجه استیضاح خوشحال می‌شود؟ مجلس نشان بدهد که دلسوز نظام است و این جلسه برای برطرف شدن مشکلات بوده است.

او بار دیگر تاکید کرد:‌هیچ کس نتیجه این استیضاح را به نفع خود نبیند ما نمایندگان بعد از این استیضاح و در جلسات بعدی به دنبال رفع گرفتاری‌های اساسی مردم، مثل اشتغال، خروج از رکود و خروج از بیکاری خواهیم بود.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: 8 سال به آن دولت کمک کردید ، یک سال هم به این دولت کمک کنید.

آمار بازدید: 255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image