ارتباط مستقیم با 30693 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دفاع رئیس جمهور از فرجی‌دانا در رای نمایندگان موثر است

دفاع رئیس جمهور از فرجی‌دانا در رای نمایندگان موثر است

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس اظهارات رئیس جمهور در دفاع از وزیر علوم را در جمع بندی نمایندگان نسبت به استیضاح فرجی دانا موثر دانست.


غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به جلسه روز گذشته هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس با فرجی دانا، اظهار کرد: در این جلسه آقای وزیر توضیحات قانع کننده‌ای به ما ارائه کردند. اما به دلیل این که از نمایندگان استیضاح کننده کسی در این جلسه حاضر نبود که مسائل خود را مطرح کند قضاوت نهایی موکول به جلسه استیضاح خواهد بود.

وی افزود: آقای فرجی دانا در این جلسه گفت، در مورد اشخاصی که نسبت به انتصاب آنها انتقاد وجود داشت استعلام انجام شده و نظر دستگاه‌های مربوطه نسبت به آنها مثبت بوده است. همچنین در مورد دانشجویان ستاره‌دار هم گفتند که تعداد 10 تا 20 نفر توسط مراجع مسئول رد شده‌اند که درمورد این افراد بر همین اساس اقدام شده، اما بیش از 100 نفر از این دانشجویان بر اساس استعلامات گرفته شده رد نشده‌اند و مبنای عمل پاسخ استعلامات از دستگاه‌های مذکور است. آقای فرجی دانا همچنین گفت که در مورد بورسیه هم مسئولین گذشته باید پاسخ دهند و شاید همین یکی از موارد اختلاف باشد.

اسداللهی ادامه داد: من هنوز تصمیمی در مورد استیضاح وزیر علوم نگرفته‌ام. اگر پس از شنیدن ادعاهای استیضاح کنندگان در جلسه استیضاح توضیحات وزیر قانع کننده باشد به استیضاح رای نمی‌دهم، اما در غیر این صورت تصمیم دیگری خواهم گرفت.

نماینده مردم تربت جام در مجلس خاطر نشان کرد:‌ من فکر می‌کنم بدنه‌ی مجلس هم که دیدگاه سیاسی ندارد و بیشتر نگاهش به عملکرد است منتظر شنیدن توضیحات وزیر و ادعاهای استیضاح کنندگان در روز استیضاح است تا به جمع بندی برسند، اما هنوز فضا را نه می‌توان به صورت مطلق، مثبت و نه به صورت مطلق منفی دانست.

وی با بیان اینکه نمایندگان به دنبال ایجاد فضای آرام در دانشگاه‌ها و پرهیز از افراطی‌گری در دانشگاهها هستند افزود: دفاعیات رئیس جمهور در جلسه استیضاح هم بسیار موثر خواهد بود. آقای روحانی می‌تواند با دفاع خوب از وزیر، تبیین برخی مسائل و روشنگری نسبت به مسائل پیش آمده در چند روز اخیر فضای مجلس را متحول کند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به دلنگرانی‌های برخی نمایندگان نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور یاد آور شدک فضای مطبوعاتی فضای مسمومی است و شاید خیلی از نمایندگان نتوانند در مورد استیضاح به جمع بندی برسند اما قطعا وقتی رئیس جمهور به مجلس بیاید و به صورت شفاف مسائل را بیان کند مسائل سمت و سوی بهتری به خود می‌گیرد. و نمایندگان بهتر به جمع بندی می‌رسند.

اسداللهی با بیان این که برخی نمایندگان از عملکرد وزراء مکدر هستند گفت: نمایندگانی که از دولت حمایت کردند و حامی برنامه‌های دولت بودند و مشی‌ اعتدالی است توقع نامهربانی از ناحیه‌ی برخی وزرا را ندارند و به دنبال این هستند که مشی اعتدال وعقلانیت که شعار دولت است در امور کشور جاری باشد، اما متاسفانه برخی وزراء و کارگزاران این طور عمل نکردند و این باعث شده جایگاه دولت در نگاه نمایندگان نسبت به گذشته قدری تنزل کند. اما رئیس جمهور می‌تواند در جلسه‌ی استیضاح با توضیحاتش و تاکید بر مشی اعتدال این نگرانی‌ها را مرتفع کند.

آمار بازدید: 194 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image