ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه معاون جهاددانشگاهی: از رفتن فرجی‌دانا دانشگاه و انقلاب ضرر می‌کنند

معاون جهاددانشگاهی: از رفتن فرجی‌دانا دانشگاه و انقلاب ضرر می‌کنند

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه « مطابق تحقیقات ایسپا (مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی) در دوره فرجی دانا شاهد یک جهش در شاخص «امید به آینده» در دانشجویان و استادان بوده‌ایم، گفت: اگر در ادامه مسئولیت دکتر فرجی دانا خدشه‌ای به این موضوع وارد شود ایشان متضرر نخواهد شد، بلکه این دانشگاه و انقلاب است که ضرر خواهد کرد.


دکتر مهدی فیض در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به موضوع استیضاح وزیر علوم یکی از موضوعات مد نظر را معیار سنجش فضای حاکم در دانشگاه‌ها دانست و افزود: یکی از مهمترین معیارهای مثبت بودن فضای دانشگاه‌ها امید به آینده دانشجویان است؛ امید به اینکه دانشجو در آینده کشور تاثیرگذار باشد و آینده شغلی مناسبی را پیش روی خود ببیند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام‌شده در مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) گفت: با تحقیقاتی که در این مرکز از وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها انجام شده، یکی از جهش‌های یک سال اخیر به‌خصوص در دوره ثبات آقای فرجی دانا در شاخص « امید به آینده دانشجویان» بوده است؛ به طوریکه دانشجویان احساس می‌کنند رشد آنها به قدری بوده که آماده ورود به فضای زندگی و اشتغال هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با تاکید بر اینکه احساس امید در استادان نیز در زمان فرجی دانا قوت گرفته است، گفت: استادان مهمترین عناصر اثرگذار در دانشگاه‌ها هستند و امید را به دانشجو القاء می‌کنند که در دوره دکتر فرجی دانا با سیاست‌هایی که ایشان در پیش گرفته این جهش کاملا محسوس است.

فیض در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اینکه « تشکل‌های دانشجویی در دوران دولت دهم عمدتا تک‌صدایی شده بودند» گفت: برخی از این تشکل‌ها خود را نماینده همه دانشجویان می‌دانند در حالی که هر کسی که در دانشگاه حضور داشته باشد به خوبی می‌داند که آنها که در استیضاح پرهیجان هستند نماینده فعلی دانشجویان نیستند ولی ادعا می‌کنند فضای دانشگاه نامطلوب است و فضای استیضاح را به وجود می‌آورند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها تشکل‌های بسیاری به دلیل آنچه تنگ‌نظری‌ خواند تعطیل شده‌اند، گفت: تشکل‌هایی که طیف گسترده‌ای از دانشجویان را پوشش دهند وجود ندارند و آنهایی که فضای دانشگاه را منفی ترسیم می‌کنند اهداف جناحی دارند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی در دانشگاه‌ها، گفت: اگر مبنا سیاست‌های مقام معظم رهبری باشد، دکتر فرجی دانا توانسته جمع کثیری از دانشجویان و استادان را به نظام جذب و همه را زیر چتر نظام گرد هم بیاورد.

فرجی دانا افراد را با برچسب زدن و بهانه‌های کوچک از قطار نظام پیاده نمی‌کند
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند قطار انقلاب با جمعیت کمتر سرعت بیشتری خواهد داشت، گفت: اما سیاست‌های دکتر فرجی دانا مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ او هر کسی را با برچسب زدن و بهانه‌های کوچک از قطار نظام پیاده نمی‌کند.

فیض در همین راستا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دوران انتخابات سال 92 گفت: ایشان در این دوران گفتند افرادی که نظر متفاوت‌تری دارند و حتی نظرشان با اکثریت جامعه متفاوت است باید زیر چتر نظام نگه داشته شوند و

آقای فرجی دانا چه افرادی را که آماده خروج بودند و چه افرادی را که به زور بنا بود از قطار نظام پیاده شوند، به زیر چتر نظام آورد؛ در حالی که متاسفانه این موضوع در موضع‌گیری‌های تشکل‌ها دیده نمی‌شود.

فیض همچنین با تاکید بر اینکه « مجلس محترم باید دقت کند اسیر این جوسازی‌ها نشود» گفت: به دلیل اهداف سیاسی برچسب‌های مختلفی به دکتر فرجی دانا زده می‌شود که بی‌انصافی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پرونده اعطای بورسیه‌های غیرقانونی گفت: بر اساس برخی مدارک جمع کثیری از افراد در دولت دهم بدون شرایط و به دلیل تعلقات سیاسی جذب مقطع دکترا شده‌اند و اگر ثابت شود که خارج از رویه جذب شده‌اند و حقی از دیگران را پایمال کرده‌اند باید بدون تعارف و اغماض از مقطع تحصیلی خود برکنار شوند.

وی با تاکید بر اینکه « چشم‌پوشی از این خطاها به دلیل گذشت زمان خلاف عدالت علوی است» گفت: عدالتی که از حضرت علی (ع) سراغ داریم این است که تحت هیچ شرایطی حتی با گذشت زمان نباید از احقاق حق گذشت. اینکه بگوییم به دلیل گذشت زمان از بی‌عدالتی‌ها چشم‌پوشی کنیم خلاف عدالت است. اما آنچه در دکتر فرجی دانا دیده می‌شود این است که با آزادگی تمام مقابل تمام فشارها ایستاده تا احقاق حق کند.

فیض در ادامه با تاکید بر اینکه « هر کسی که مدعی پیاده‌کردن عدالت علوی است باید مدافع تصمیم کلیدی فرجی دانا باشد» گفت: اینکه افراد در چه سطحی از جایگاه سیاسی هستند اهمیت ندارد؛ مهم این است که همه یکسان مسیر پذیرش را طی کنند و با پیش‌نیاز تفکر انقلابی مذهبی و تخصص علمی جذب دوره‌های دکترا شوند.

فیض همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « دانشگاه باید نشاط سیاسی داشته باشد» اظهار کرد: اقتضای تحقق این امر این است که به اقشار مختلف میدان دهیم و در تشکل‌ها تنوع داشته باشیم. یکی از اقدامات مثبت دکتر فرجی دانا بازگرداندن نشاط به دانشگاه و بازکردن میدان برای تشکل‌هایی است که به دلیل تنگ‌نظری‌ها تعطیل شده بودند.

وی با بیان اینکه «البته این مسئله خوشایند رقبای این تشکل‌ها نیست» گفت: اما عکس‌العمل‌هایی که دیده می‌شود خلاف فرمایشات رهبری است؛ چرا که مطابق منویات ایشان باید در دانشگاه‌ها چندصدایی وجود داشته باشد.

فیض همچنین فرجی دانا را از نظر شخصیتی انسان وارسته‌ای توصیف کرد و گفت: مجموعه عوامل با تمام توان دست به دست هم می‌دهند که دوره ایشان استمرار داشته باشد. وی انسان وارسته‌ای است و خود را اسیر پست و مقام نمی‌کند؛ پس این نظام آموزشی است که نیازمند اندیشه انقلابی فرجی داناست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه « اگر در ادامه مسئولیت فرجی دانا خدشه‌ای وارد شود، او ضرر نخواهد کرد» گفت: آنکه ضرر می‌کند دانشگاه است و از آنجایی که دانشگاه قلب تپنده انقلاب است، این انقلاب است که متضرر خواهد شد؛ از این رو امیدوارم مجلس محترم حساسیت محیط دانشگاه را احساس کند و تصمیم حساب‌شده‌تری بگیرد.

فیض همچنین با طرح این پرسش که « چرا استیضاح کنندگان در دوره تعطیلات تابستانی به دنبال استیضاح وزیر رفته‌اند؟» گفت:‌ این امر به این دلیل است که استیضاح‌کنندگان واقفند اگر در دوره فعالیت دانشگاه این اتفاق می‌افتاد دانشجویان و استادان عکس العمل تندی نشان می‌دادند و محیط دانشگاهی نمی‌توانست آرامش خود را حفظ کند؛ لذا زمانی را انتخاب کرده‌اند که دانشگاه در تعطیلی است و این به معنای ترس آنها از دانشگاه است.

وی با ارائه پیشنهادی به نمایندگان متقاضی استیضاح گفت: اگر جسارت استیضاح را دارید در زمان فعالیت ترم تحصیلی این کار را انجام دهید تا به میزان محبوبیت فرجی دانا در میان دانشگاهیان پی ببرید. مجلس باید با نگاه به دانشگاهیان تصمیم‌گیری کند و اجازه ندهد وزیر تحت‌الشعاع جهت‌گیریهای سیاسی قرار گیرد؛ چرا که این مسئله به ضرر آموزش عالی تمام می‌شود.

فیض در پایان با اشاره به انسجام میان مسئولان آموزش عالی در دولت گفت: در میان مسئولان سیاست‌گذار در حوزه علمی از جمله معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وزارت بهداشت و وزارت علوم انسجام و هماهنگی‌ای به وجود آمده که اگر تغییری در آن ایجاد شود اثر منفی خود را در دیگر حوزه‌ها نیز خواهد گذاشت؛ بنابراین امیدواریم نمایندگان مجلس به این مسائل دقت داشته باشند و تصمیم درست را بگیرند.

آمار بازدید: 197 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image