ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی معاون دانشگاه علمی کاربردی خبر داد: ايجاد 1000 رشته تحصیلی شغل محور تا سال آينده (8 مهر 91)

معاون دانشگاه علمی کاربردی خبر داد: ايجاد 1000 رشته تحصیلی شغل محور تا سال آينده (8 مهر 91)

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: حل معضل اشتغال بدون آموزش‌های مهارتی، امکان‌پذیر نیست.



به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، دکتر رجبعلی برزوئی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای آموزش‌های مهارتی در جوار کار، از مهم‌ترین اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی است.


وی با اشاره به وجود 460 هزار دانشجو در این دانشگاه افزود: این دانشجویان در 600 رشته کاملا شغل محور در مقاطع تحصیلی مختلف فعالیت می‌کنند همچنین در سال آینده هزار رشته تحصیلی شغل محور در کشور خواهیم داشت.


دکتر برزوئی در ادامه گفت: در حال حاضر 940 مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد بخش قابل توجهی مربوط به بخش خصوصی است.


معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با بيان اینکه ماموریت اجرای آموزش‌های عالی مهارتی بر عهده این دانشگاه است، گفت: 40 درصد از ساعات آموزش هر دانشجو ، نظری و 60 درصد آموزش‌ها مهارتی و در جوار کار خواهد بود.


وی از ثبت‌نام 160 هزار نفر برای دوره‌های کاردانی ترمی در این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد فقط 65 هزار نفر پذیرش می‌شوند و این نشان‌دهنده این است که جامعه ، آموزش‌های علمی کاربردی را باور کرده است.


دکتر برزوئی با بيان اينكه تعداد بیکاران تحصیل‌کرده آموزش‌های عالی کشور از تعداد بیکاران دیپلمه در کشور بیشتر است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان چهار محال و بختیاری با توجه به نسبت جمعیت و امکاناتش در رتبه خوبی قرار دارد.


وي با بيان اينكه آموزش‌های علمی کاربردی، باتوجه به نیاز و ظرفیت استان‌ها ارائه می‌شود، گفت:‌ در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به بستر موجود در صنایع دستی، اولویت برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در زمینه توسعه آموزش های صنایع دستی است.


دکتر برزویی در ادامه اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به وجود 100 هزار بافنده فرش، راه اندازی رشته‌های صنایع دستی فرش و گلیم بافی، نمدمالی، قفل سازی و جوش صنعتی از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود.


وی از مسئولان اجرایی استان چهارمحال و بختیاری خواست تا در این زمینه با واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری داشته باشند.


معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: تمام۲۰۰ مجوزی که در دو سال گذشته برای راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی در سطح کشور صادر شده، صرفا برای ˈمراکز در جوار کارˈ بوده است.

کلمات کلیدی: دانشگاه علمی کاربردی، رشته تحصیلی شغل محور، ایجاد رشته تحصیلی شغل محور در علمی کاربردی، حل معضل اشتغال، اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی

آمار بازدید: 388 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image