ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نکو: استیضاح وزیرعلوم در آستانه آغاز سال تحصیلی قابل دفاع نیست

نکو: استیضاح وزیرعلوم در آستانه آغاز سال تحصیلی قابل دفاع نیست

ابراهیم نکو گفت: برخی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم به دنبال تضعیف دولت هستند و می‌خواهند خود را در مسائل مربوط به دولت بالاتر از خود دولت جلوه دهند.


نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شوای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در آستانه سال جدید تحصیلی دانشگاه‌ها نیاز به آرامش دارند، گفت: با توجه به نزدیکی زمان استیضاح وزیر با سال تحصیلی جدید به نظر می‌رسد استیضاح‌کنندگان باید در قصد خود تجدیدنظر کنند چرا که همان‌طور که استیضاح حق نمایندگان است دقت نظر و رعایت شرایط استیضاح وزیر وظیفه نمایندگان است.

وی افزود: در شرایط فعلی استیضاح تمرکز دولت را از مسائل مختلف از بین می‌برد و فکر دولت مخدوش می‌شود و بی‌شک در صورت استیضاح شدن وزیر علوم زمان زیادی از کشور و دولت برای معرفی وزیر جدید گرفته می‌شود و در نهایت جامعه علمی و دانشگاهی ضرر خواهد کرد و استیضاح‌کنندگان باید پاسخگوی تلاطم ایجاد شده ناشی از تصمیم خود باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن ادعایی در مورد استفاده از اساتید مساله‌دار در دانشگاه‌ها توسط وزیر علوم، گفت: حضور اساتید در هیات علمی و در دانشگاه‌ها به سادگی اتفاق نمی‌افتد و روال خاص خود را دارد و برخی اساتید نیز حق حضور در جمع هیات علمی را داشته‌اند که در گذشته نادیده گرفته شده است و اگر مراجع قانونی نیز دیوان عدالت اداری بر این نکته تاکید داشته باشند وزارت علوم موظف به اجرای آن است.

وی ادامه داد: ما هرگز نمی‌پذیریم که اساتیدی فضای علمی دانشگاه‌ها را به فضای سیاسی تبدیل کنند اما آنچه که به نظر می‌رسد این است که مسائل سیاسی و جناحی بر فضای آموزشی غالب نیست و دانشگاه‌ها از ثبات مطلوبی برخوردارند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شوای اسلامی تاکید کرد: برخی از استیضاح‌کنندگان به دنبال منافع سیاسی و جناحی هستند و برای انتخابات آینده به دنبال ایجاد جایگاه و وجهه برای خود هستند و من توصیه‌ام به این همکاران این است که شرایط کشور را بسنجند و بعد تصمیم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: این امیدواری وجود دارد که بتوان پیش از مطرح شدن استیضاح در جلسه علنی بتوان موضوع را در جلسه‌ای دوستانه حل کرد اما در صورت ادامه تصمیم نمایندگان امیدواریم که توجه داشته باشند که خواسته‌های غیرواقعی را مطرح نکنند و اخلاق نمایندگی از سوی آنان رعایت شود.

نکو در پایان تاکید کرد: نمایندگان استیضاح‌کننده شاید صحبت‌هایی ناگفته‌ای را برای استیضاح در نظر داشته باشند و دفاعیات وزیر در پاسخ به این صحبت‌ها و صحبت‌های ناگفته احتمالی وزیر می‌تواند فضا را به نفع ایشان تغییر دهد چرا که خارج از لیست استیضاح‌کنندگان عده‌ای منتظر روز استیضاح و پاسخ به وزیر برای تصمیم‌گیری هستند.

آمار بازدید: 203 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image