ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه تهران مسئول رصد دانشگاه‌هاي تهران و جهت‌دهي به پايان‌نامه‌ها شد (8 مهر 91)

دانشگاه تهران مسئول رصد دانشگاه‌هاي تهران و جهت‌دهي به پايان‌نامه‌ها شد (8 مهر 91)

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همكاري با دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به‌دلیل ظرفیت‌های قابل توجهی که دارد، خوشبختانه در همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشگام است.



به گزارش خبرنگار دانشگاهي ايسنا، دكتر مخبر دزفولي افزود: این دانشگاه با برخورداری از 1800 عضو هیات علمی، تنوع رشته‌ها و گرایش‌های آموزشی و قریب به 35 هزار دانشجو که بیشتر آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، فضای مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان ایجاد کرده است.


وی ادامه داد: پس از رایزنی‌هایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که باید همکاری‌های قبلی با این دانشگاه به‌صورت نهادینه و سازمان‌دهی شده صورت پذیرد و این تفاهم‌نامه به همین منظور منعقد شده است.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: موضوعاتی مانند رصد جریان اجرای نقشه جامع علمی کشور، مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاسیس دانشگاه حکمت بنیان با توجه به زیرساخت های لازم برای این دانشگاه از مواردی است که در این تفاهم نامه گنجانده شده است.


دکتر مخبر دزفولی افزود: تحقق انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراکز آموزشی اعم از حوزوی و دانشگاهی، همکاری و طراحی سازوکار لازم برای اجرای نقشه جامع علمی در دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور، رصد وضعیت علمی و فرهنگی دانشجویان و دانشگاه‌های استان تهران و ارائه گزارش به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تولید علوم انسانی اسلامی از سایر موارد گنجانیده شده در این تفاهم‌نامه است.


عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیوست حکمی که سال گذشته برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر فرمودند، رصد تبعات فرهنگی کالاهای وارداتی و و تدوین استاندارد فرهنگی کالاهای وارداتی و مدیریت این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول فرمودند، که خوشبختانه دانشگاه تهران از مدت‌ها قبل در این موضوع وارد شده است.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان نیز گفت: جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در راستای نیازهای کشور هم از سایر موارد این تفاهم‌نامه است.



رئیس دانشگاه تهران:اهتمام ما وارد کردن تمام اعضای هیئت علمی به اجرای نقشه جامع علمی است


دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران نیز در حاشیه این مراسم، گفت: نقشه جامع علمی کشور خوشبختانه در حال اجراست و این اجرا نیاز به زمینه‌سازی‌ها و تمهیداتی دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی این وظیفه را بر عهده دارد.


وي افزود: دانشگاه تهران که به فرموده رهبر معظم انقلاب نماد آموزش عالی در کشور محسوب می‌شود، در این راستا برای خود وظائفی را تعریف نموده که با نظارت و همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول انجام این وظائف است.


عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه 5 ساله موضوعات مرتبط با اجرای نقشه جامع علمی کشور، مانند رصد و پایش روند اجرا، پژوهش‌های مشترک در این مسیر و... گنجانده شده‌اند.


وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان ستاد فرماندهی علم و فرهنگ کشور برای انجام برنامه‌های خود نیاز به بازوانی دارد که در صف انجام وظیفه کنند و دانشگاه تهران خود را در این راستا تعریف نموده است.


دکتر رهبر با بيان اينكه در این مسیر اگر نیاز به قراردادهایی به‌صورت مجزا و موردی باشد، جداگانه منعقد خواهند شد، گفت:‌ اهتمام اصلی ما وارد کردن تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه به مسیر اجرای نقشه جامع علمی است.


وی در پایان گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه فتح باب انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی دیگر با مراکز علمی کشور باشد.

کلمات کلیدی: دانشگاه تهران، مسئول رصد دانشگاه‌هاي تهران، جهت‌دهي به پايان‌نامه‌ها، تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران، نقشه جامع علمی

آمار بازدید: 356 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image