ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نامه فرجی دانا به مدیر کل یونسکو درباره توقف حملات به غزه

نامه فرجی دانا به مدیر کل یونسکو درباره توقف حملات به غزه

وزیر علوم با صدور نامه هایی از مدیر کل یونسکو و وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و جنش عدم تعهد خواستار توقف حملات به غزه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرجی دانا با ارسال پیامهایی به مدیر کل یونسکو، وزیر آموزش عالي - علوم و فناوري جنبش عدم تعهد و وزیر آموزش عالي و تحقيقات علمي كشورهاي عضو سازمان همکاری اسلامي، خواستار توقف حملات رژيم صهيونيستي به غزه شد.

فرجي دانا به خانم ايرينا بوكووا - مدير كل سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو)، مراتب همدردي خود را با مردم غزه اعلام كرد و ضمن محكوم كردن حملات ظالمانه اين رژيم نژاد پرست، خواستار ترويج و تقويت فضاي ضد جنگ و خشونت از سوي شبكه دانشگاهيان و فرهيختگان جهان اسلام و استفاده از همه ظرفيت هاي معنوي و مادي براي محكوميت و متوقف كردن اين روند و جلوگيري از تكرار آن در آينده شد.

متن سه پيام دكتر فرجي دانا به شرح زير است:

سرکار خانم ایرینا بوکوا

مدیرکل محترم سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO)

باسلام و احترام

بشریت روزهای هولناک و خونینی را سپری می کند. هر روز از روزنه دنیای ارتباطات، اخبار فجایع دردناک علیه مردم بی دفاع به ویژه کودکان و زنان در نواز غزه دیده و شنیده می شود.

تردید ندارم که صحنه های زجر آور فروریختن مناطق مسکونی، مدرسه ها و مراکز آموزشی بر سر کودکان خردسال غزه و تخریب بیمارستان ها بر سر مجروحان و افراد آسیب پذیر غیر نظامی روان و جان شما را هم از حیث شخصیت حقوقی و مسئولیت مهمی که برعهده دارید و نیز از جهت شخصیت حقیقی شما به عنوان یک مادر فرهنگ محور و صلح دوست، آشفته می کند.

تلاش برای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی یونسکو رسالت سنگین سرکار عالی است.

بی گمان موضع گیری مؤثر شما در تقبیح و محکومیت کشتار ظالمانه مردم بی دفاع و ویران کردن فضاهای آموزشی و مدنی در باریکه غزه، از مصادیق مبین محقق شدن اهداف عالی این سازمان است.

من از نگاه ستایش آمیز شما به شعر مشهور حکیم بزرگ ایرانی سعدی شیرازی به خوبی اطلاع دارم که گفت:

بنـی آدم اعضـای یک پیکرنــد که در آفرینش ز یک گوهرنـد
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضــوها را نمانـد قـرار

با عنایت به اهتمام شما به استحکام بخشیدن به مبانی صلح و ترویج آن و ریشه کنی خشونت و نژاد پرستی در عرصه جهانی، امیدوارم نهایت کوشش خویش را در جلوگیری از قتل عام مردم مظلوم غزه به ویژه زنان، کودکان و نوجوانان بی گناه فلسطینی از همه راههای ممکن مصروف فرمایید.

پیام وزیر علوم به وزرای آموزشی

عالیجنابان:

وزیران محترم آموزش عالي - علوم و فناوري جنبش عدم تعهد

وزیران محترم آموزش عالي و تحقيقات علمي كشورهاي عضو سازمان همکاری اسلامي

سلام علیکم

بار ديگر شاهد برافروخته شدن آتش ظلم و نژاد پرستي يك رژيم اشغالگر عليه مردمي مظلوم و بي دفاع هستیم. رژيم اشغالگر صهيونيستي این بار با دستاویز قرار دادن بهانه واهي، ساکنان باريكه غزه را آماج حملات نژاد پرستانه خود قرار داده و در سايه سكوت مجامع بين المللي، هزاران نفر از غير نظاميان، كودكان وزنان بي گناه را قرباني حملات ددمنشانه خود کرده است. مراكز و زير ساخت هاي غير نظامي به خصوص بيمارستان ها، مدارس و مراکز آموزشی نيز از حملات مستمر رژيم صهيونيستي مصون نمانده اند و مجموع عوامل فوق باعث ايجاد وضعيت انساني اسفبار در غزه شده است.

اينجانب به عنوان وزير علوم، تحقيقات و فناوري جمهوري اسلامي ايران وظيفه خود مي دانم ضمن محكوم كردن حملات ظالمانه اين رژيم نژاد پرست كه باعث جریحه دار شدن قلب میلیون ها انسان آزاده در سراسر جهان شده، توجه جنابعالی، دانشمندان، نخبگان علمي و دانشگاهيان سراسر جهان را به اهميت ايفاي نقش خود در تنویر افكار عمومي و جلوگيري از تداوم اين جنايات جلب نمايم.

اقدامات هفته هاي اخير رژيم اشغالگر صهیونیستی ناقض بديهي ترين قواعد بین المللی و حقوق بشردوستانه بوده و لازم است شبكه گسترده روشنفكران، دانشگاهيان و فرهيختگان با ترويج و تقويت فضاي ضد جنگ و خشونت، از همه ظرفيت هاي معنوي و مادي خود براي محکومیت و متوقف كردن اين روند و جلوگیری از تکرار آن در آینده استفاده كند.

مجدداً، اينجانب ضمن دعوت جنابعالي به ايفاي رسالت انساني و نقش سازمانی خود در رابطه با جنايات غزه، يك بار ديگر محاصره بلند مدت، اعمال تحريم و حملات ظالمان رژيم صهیونیستی به اين منطقه را محكوم مي نمايم.

آمار بازدید: 137 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image