ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علت تغییر نام رشته مطالعات زنان به زنان و خانواده/ ایجاد دکتری "زن و خانواده"

علت تغییر نام رشته مطالعات زنان به زنان و خانواده/ ایجاد دکتری "زن و خانواده"

عضو کارگروه مطالعات زنان و خانواده علت تغییر نام این رشته را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر برنامه ای نوشته شده تحت عنوان دکتری "زن و خانواده" که منتظر بررسی های صورت گرفته در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نهله غروی نائینی در این باره، گفت: بازنگري دروس كارشناسي ارشد مطالعات زنان و خانواده در این کارگروه صورت گرفته است گرچه طی این دو سال کارگروه اقداماتی انجام داده اما از نظر من اشکالاتی به عملکرد آن وارد است. این رشته پیش از این صرفاً رشته زنان بود اما بعداً به رشته زنان و مطالعات خانواده تغییر کرد تا بحث خانواده نیز در آن لحاظ شود.

وی ادامه داد: البته در ذیل رشته در برنامه ریزی قبلی، خانواده کاملاً لحاظ شده بود چرا که یکی از گرایش های این رشته زن و خانواده است، منتهی در گرایش "حقوق زن در اسلام" اگر می خواستیم بگوییم حقوق خانواده در اسلام واقعیت این بود که واحدهای درسی آن در یک دوره تحصیلی نمی گنجید چون خانواده شامل مادر، پدر، پسر و دختر می شد، بنابراین حقوق زن در اسلام تغییر نکرده اما عنوان کلی رشته به مطالعات زنان و خانواده تغییر یافت. البته همین تغییر عنوان هم گاهی توسط کارشناسان گروه در نوشته ها و گفته هایشان جا افتاده است به هر صورت این یک ایده اصلاحیه بود که انجام شد.

به گفته این عضو کارگروه مطالعات زنان و خانواده، این کارگروه بیش از کارگروه های دیگر جلساتش تشکیل شده چون تقریباً هر یک هفته در میان یعنی ماهی دو بار و گاهی نیز بیشتر ما در این جلسات شرکت می کردیم. در اکثر مواقع، کارشناسان یک درس جدید را پیشنهاد می دادند و این درس پیشنهادی قسمتی از یک درسی بود که در حال اجرا بود و قسمتی هم از یک درس دیگر. مثلاً یکی دیگر از دروسی که تغییر جا پیدا کرده درسی تحت عنوان بهداشت زن بود. سلامت و بهداشت زن اولین چیزی است که ما باید روی آن بحث کنیم تا به مسئله جنسیت و جامعه شناسی زن برسیم.

آمار بازدید: 337 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image