ارتباط مستقیم با 30720 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سرپرست دانشگاه شهید چمران خبر داد:‌ تهیه برنامه پنج ساله دانشگاه

سرپرست دانشگاه شهید چمران خبر داد:‌ تهیه برنامه پنج ساله دانشگاه

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز از تهیه برنامه پنج ساله دانشگاه خبر داد و گفت: به این منظور به دانشکده ها ابلاغ شد که برنامه پنج ساله خود را تهیه و ارائه کنند.


دکتر رعایایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه خوزستان، در این باره گفت: در این فکر هستیم که اگر هر گروه دیگری نیز در رأس مدیریت دانشگاه قرار گرفت برنامه مشخص کاملا منطقی و واقعی را برای 5 سال آینده دانشگاه پیش بینی کنیم که همه ارکان در این چارچوب فعالیت کنند و از پراکنده کاری، فعالیت های موازی و برنامه بی سرانجام جلوگیری شود تا مشکلاتی همانند مشکلات اکنون که کم و بیش با آن مواجه هستیم، ایجاد نشود.

وی برنامه سازی و هدفمند کردن کار با آسیب شناسی و حل مشکلات را برنامه دوم عنوان کرد و افزود: سومین کاری که به نظر می رسید باید انجام شود و دنبال شد توجه به مسائل رفاهی کلیه کارکنان دانشگاه در قالب تشکیل ستاد رفاهی دانشگاه بود که در این مدت مورد غفلت واقع شده بود و ظاهرأ به آن توجهی نمی شد. همچنین فعال سازی تعاونی مسکن دانشگاه که در سال های 78 به بعد تشکیل و در هفت، هشت سال گذشته دچار وقفه شده بود، پیگیری و انجام شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز دیگر اقدام انجام شده در این زمینه را ایجاد شرکت چندمنظوره در منطقه آزاد اروند به منظور به کارگیری پتانسیل هیأت علمی دانشگاه در جهت ارائه خدمات مشاوره یا اجرای طرح های پژوهشی در استان یا منطقه آزاد بیان کرد و اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، این برنامه در حال پیگیری است و در این راستا نیز یک نمایشگاه خودروهای پلاک اروند در دانشگاه برپا شد و به انعقاد قرارداد حدود 300 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه با این شرکت ها منتهی شد.

رعایایی با بیان این که این اقدام با فراهم کردن تسهیلاتی برای اساتید جهت خرید این خودروها باعث ایجاد یک دلگرمی و انگیزه برای ماندگاری هیأت علمی متخصص در استان می شود، تصریح کرد: همچنین به منظور تهیه زمین برای مسکن و بازگرداندن بخشی از امکانات رفاهی قبلی مانند باشگاه دانشگاه، اقامتگاه اساتید، رستوران ها و ... برای استفاده اساتید و کارکنان به صورت های مختلف ازجمله استفاده از غذا با قیمت پایین در طول سال، استفاده از پارکینگ باشگاه یا هتل دانشگاه برای مهمانان آن ها در ایام عید و از این قبیل مسائل در حال رایزنی هستیم و به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که حداقل بخشی از امکانات در اختیار اساتید و کارکنان دانشگاه قرار گیرد و بخشی نیز به صورت آزاد برای درآمدزایی واگذار می شود.

رعایایی یکی از اقداماتی را که به طور جدی پیگیری شد و همچنان در حال پیگیری است، بازنگری در طرح جامع دانشگاه بر پایه نیازها و استاندارهای جدید عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه دارای یک طرح جامع است که به حدود سال های 52 و 53 مربوط می شود. این طرح به دلیل وجود مدیریت های متعدد در دانشگاه و سلیقه ای کار کردن مدیران پس از انقلاب و دوران جنگ، به طور دقیق اجرا نشد و اکنون تقریبا غیر قابل انجام است زیرا مکان هایی که برای ساختمان های خاصی پیش بینی شده بود توسط ساختمان های دیگر اشغال شده است و به همین دلیل به یک بازنگری در این طرح نیاز است که البته مستلزم صرف کار زیادی است تا بتوان در آینده براساس این طرح جامع کار کرد.

وی تصریح کرد: به طور مثال دانشکده علوم زمین در آستانه آغاز احداث است که باید در مکان پیش بینی شده آن ساخته شود؛ همچنین سالن های سمینارهای استانی که در طرح قدیم دانشگاه وجود دارند و هزینه های بسیار زیادی نیز می طلبد طرفیت فوق العاده بالایی ایجاد می کند که می تواند نیاز تمام استان را در برگزاری سمینارها و جشنواره های مختلف حتی در سطح بین المللی پاسخگو باشد. جانمایی این سالن ها باید مطابق با طرح جامع انجام می شد اما با توجه به این که این طرح، دست خورده و تغییر یافته است دیگر قابل انجام نیست. این بازنگری در طرح جامع در حال انجام است که طرح جامع جدیدی پیش روی مدیران قرار گیرد و مدیران بعدی نیز از این طرح پیروی کنند تا صورت ظاهری و معماری خاص دانشگاه نیز یک همخوانی بین ساختارها و ساختمان ها داشته باشد و آن را حفظ کند.

آمار بازدید: 219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image