ارتباط مستقیم با 30677 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه معرفی مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه خوارزمی از طریق انتخابات

معرفی مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه خوارزمی از طریق انتخابات

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از معرفی مدیران گروههای آموزشی این دانشگاه به شیوه انتخابات خبر داد.

به گزراش خبرنگار مهر، دکتر جعفر کیوانی بعد از ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی به تشریح عملکرد این معاونت در 6 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: دو دانشکده هنر و معماری و علوم فناوری‌های نوین نیز طراحی شده و در دست اقدام است.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: دفتر هدایت و پرورش استعدادهای درخشان در دانشگاه خوارزمی راه‌اندازی شده و سیاست‌های معاونت آموزشی این دانشگاه استفاده از خرد جمعی در سطوح کارشناسی و مدیریت این دانشگاه است، به طوری که مدیران گروه های آموزشی امسال از طریق انتخابات معرفی شدند.

وی همچنین افزود: یکی از ضعف های معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی، نبود بانک اطلاعاتی آموزشی بود که در این دوره بانک اطلاعاتی آموزشی ایجاد می شود.

کیوانی در ادامه به توسعه رشته‌های میان‌رشته‌ای در دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و بیان کرد: در این دوره رشته‌های میان‌رشته‌ای افزایش پیدا کرده، از جمله این رشته ها می توان به زمین‌شناسی نفت اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی خاطر نشان کرد: همچنین از برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده، توانمندسازی هیات‌های علمی جوان دانشگاه است، به طوری که کارگاه‌های آموزشی دانش‌افزایی طراحی شده که در شهریور ماه این اساتید در این کارگاه‌ها شرکت می کنند.

وی ادامه داد: از برنامه های دیگری که در دانشگاه اجرا شد، روزآمد کردن برنامه های درسی بود. کمیته بازنگری سرفصل های درسی در دانشگاه فعال شده و از همه گروه های آموزشی درخواست کرده ایم که دروسی که نیاز به بازنگری دارند را در این کمیته مطرح کنند.

کیوانی همچنین تصریح کرد: فرایند آموزشی دانشگاه نیز اصلاح شد. در گذشته این فرایند به صورت سنتی و زمانبر بود که اکنون اصلاح شده و به صورت الکترونیکی انجام می شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در پایان از فعال شدن سیستم نظارت و ارزشیابی در معاونت آموزشی خبر داد و خاطر نشان کرد: کلیه فعالیت‌های آموزشی تحت نظارت این سیستم قرار می گیرد.

اقدامات بین المللی دانشگاه خوارزمی

به گزارش مهر، دکتر ارسلان قربانی -معاون روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی نیز با اشاره به گزارش عملکرد این معاونت طی چهار ماه گذشته گفت: در این معاونت دو کار ویژه پیگیری شد یکی ایجاد ساختار همکاری های بین المللی و دیگری چگونگی اجرای آن. همکاری بین المللی زمانی به نتیجه می رسد که ساختار داشته باشد. در این بخش دو کار انجام گرفت اول اینکه در 11 دانشکده دانشگاه یک نفر به عنوان مشاوره بین الملل دانشکده از طرف رئیس دانشکده انتخاب شد تا همکاری بین المللی در دانشگاه ها نهادینه شود.

وی ادامه داد: همچنین شورای همکاری های بین المللی دانشگاه فعال شد که در این شورا تمام معاونین دانشگاه حضور داشته و رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورای همکاری های بین المللی قرار دارد تا در برنامه های بین المللی دانشگاه شتاب لازم ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در بخش اجرا نیز باید رفت و آمدهای علمی صورت بگیرد تا بتوان همکاری های بین المللی را اجرا کرد دانشگاه خوارزمی همکاری های دوجانبه ای با برخی از کشورها از جمله کشور اروپایی آلمان و اتریش داشته است و با دو مرکز تحقیقاتی مهم در آلمان همکاری دارد و با دانشگاه بزرگ اتریش در وین نیز همکاری خوبی دارد به طوری که با این دانشگاه در زمینه اعطای دوره آموزشی 6 تا 9 ماه ویژه دانشجویان دوره دکترا و اعطای فرصت مطالعاتی به اعضای هیأت علمی همکاری دارد با دانشگاه های آلمان نیز همکاری های دوجانبه خوبی دارد.

ورود و خروج دانشجویان اتوماسیون می شود

همچنین عزیزالله حبیبی -معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی با اشاره به فعالیت های این معاونت طی 6 ماه گذشته گفت: اصلی ترین شاخصه کاری ما این بود که فعالیت های جاری را ساماندهی کنیم. برخی از فعالیت ها از مجاری خود خارج شده بود و ما آنها را به مسیر اصلی خود برگرداندیم.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی دارای 24 بلوک خوابگاهی در کرج و پنج خوابگاه در تهران است که چهار هزار و 700 دانشجو را اسکان می دهد 50 درصد دانشجویان این دانشگاه تحصیلات تکمیلی هستند بنابراین باید توجه ویژه ای به بحث خوابگاه های دانشگاه شوند.

وی تصریح کرد: از کارهایی که در بخش خوابگاه ها انجام شد استانداردسازی خوابگاه ها است چراکه دانشگاه خوارزمی با مشکل فرسودگی مواجه است بنا براین خوابگاه های این دانشگاه نیز نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و از پنج میلیارد تومانی که برای تعمیر و نگهداری دانشگاه اختصاص داده شده سه میلیارد آن مربوط به تعمیر و نگهداری خوابگاه ها است.

وی در ادامه به دیگر فعالیت های معاونت دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت هایی که انجام خواهد شد فعال کردن مراکز مشاوره در داخل خوابگاه ها است همچنین گردش کار در معاونت دانشجویی ساماندهی شده و بهبود می یابد به طوری که شاهد این هستیم که اتوماسیون خوابگاهی و تغذیه در سایت تهران و کرج تا مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای آن بحث حضور و غیاب و جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به خوابگاه ها تسهیل خواهد شد.

آمار بازدید: 264 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image