ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سهمیه 30 درصدی مناطق محروم، استعدادکشی جوانان است

سهمیه 30 درصدی مناطق محروم، استعدادکشی جوانان است

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه 30 درصدی از ظرفیت کل آزمون دستیاری امسال به مناطق محروم تبعیض آمیز و خلاف استانداردهای جهانی است، گفت: این امر به اصل لیاقت و شایستگی دانشجویان آسیب می زند و چنین اقداماتی به نوعی استعدادکشی دانشجویان و محروم کردن تعدادی از آنان از برخی رشته‌ها است.



دکتر ابراهیم رزم پا در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، افزود: سهمیه بندی باعث محروم شدن بخش اعظمی از جوانان و نخبگان کشور از امکانات آموزشی موجود در دانشگاه‌های برتر کشور می شود که در صورت عدم تجدید نظر در این زمینه در آینده شاهد عواقب جبران ناپذیر آن خواهیم بود که بحران مهاجرت به دیگر کشورها یکی از نتایج آن خواهد بود.


وی با بیان اینکه رشته پزشکی بسیار حساس است و با جان مردم سر و کار دارد، اظهار کرد: فردی که وارد رشته پزشکی می شود باید لیاقت و هوش و استعداد کافی داشته باشد و نه اینکه فردی صرفا با داشتن یک امتیاز وارد رشته پزشکی شود و دولت هزینه بیهوده‌ای انجام دهد که در آینده هیچ گونه بازدهی هم ندارد.


دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ادامه داد: اختصاص سهمیه 30 درصدی از ظرفیت کل آزمون دستیاری امسال به مناطق محروم به اصل لیاقت و شایستگی دانشجویان آسیب می‌زند و این نوع اقدامات به نوعی استعدادکشی جوانان و محروم کردن تعدادی از آنان است.


رزم پا با بیان این مطلب که دانشجوی بومی باید از خود مناطق محروم پذیرش شود، اظهارکرد: پذیرش دانشجو در قطب‌هایی که عملاً جزو مناطق محروم نیست رفتاری بر خلاف قانون است، در حالیکه منطقی آن است که بستر را در دانشگاه‌های محل استان محروم فراهم و نیروی آن را نیز از دانشجویان بومی همان منطقه انتخاب کنیم و با بالا بردن جاذبه‌هایی چون تجهیز کردن بیمارستانها و افزایش حقوق آنها افراد را در مناطق محروم ماندگار کنیم.


دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی بیان کرد: در صورتی که سهمیه لغو نشود و حقوق دانشجویان در نظر گرفته نشود به زودی خود این سیاست به معضلی جدی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 197 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image