ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ضرورت توسعه‌ پژوهش‌های علمی برای افزایش اثرگذاری دروس معارف

ضرورت توسعه‌ پژوهش‌های علمی برای افزایش اثرگذاری دروس معارف

رئیس دانشگاه شیراز گفت: ضروری است که با بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی، راهکارهایی را بیابیم که بوسیله آنها بتوان شمولیت و اثرگذاری این دروس را بیشتر کرد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکترمجید ارشاد‌لنگرودی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز گفت: باتوجه به جایگاه رفیع شیراز به‌عنوان یک شهر فرهنگی، انتظار است دانشکده الهیات و معارف اسلامی نقش موثری داشته و در بعد فرهنگی پیشقدم باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری، رئیس سابق دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز با اشاره به سابقه حدود 70 ساله این دانشگاه و وجود 50 حوزه علمیه و 50 هزار طلبه علوم دینی در استان پهناور فارس، گفت: دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند کارشناسان خبره و متعهدی را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه تربیت کند.

وی نگاه سیاسی و جناحی به دانشکده الهیات را سمّ مهلک و زیانبار دانست و گفت: برای کاهش معضلات در جامعه باید دروس معارف را تقویت کنیم، این دانشکده الهی است و نگاه به آن باید بر اساس تعهد، تقوا و صداقت باشد.

وی افزود : اگر شعار اعتدال می‌دهیم که شعار خوبی است و مبنای قرآنی دارد، عملکرد ما هم در همه عرصه‌ها باید با آن منطبق باشد.

کلانتری ادامه داد: مهمترین منادی اعتدال، رهبر معظم انقلاب است و ضروری است که عمل صادقانه به موازین انقلاب اسلامی در راس کار دانشکده و دانشگاه باشد.

رئیس جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز نیز به آسیب‌شناسی فعالیت‌های این دانشکده پرداخت و گفت: اساتید این دانشکده رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید با الگوگیری از شهید مطهری، به تبلیغ دین و بیان معارف ناب اسلامی بپردازند.

حجت‌الاسلام قاسم کاکایی خاطرنشان کرد: هم اکنون 14 واحد عمومی از دروس معارف اسلامی برای تمام دانشجویان دوره کارشناسی ارائه می‌شود و این یعنی یک دهم کل واحدهای درسی این دوره، بنابراین توجه بیشتر مسئولان به این دانشکده را طلب می‌کند.

کاکایی افزود: توسعه همه جانبه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پس از استعفای حجت‌الاسلام دکتر علی‌اکبر کلانتری، حجت‌الاسلام دکتر قاسم کاکایی به سمت رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز منصوب شد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 300 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image