ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی صدور کارنامه هوشمند ویژه سرویس مدارس

صدور کارنامه هوشمند ویژه سرویس مدارس

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران امضای تفاهم‌نامه «سرویس مدارس شهرتهران» میان آموزش و پرورش تهران و دستگاه‌های ذیربط را از جمله جدیدترین اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی سرویس مدارس شهر تهران در سال تحصیلی آینده دانست و گفت: این تفاهم‌نامه سوم تیرماه به امضای طرفین رسیده است و از هم اکنون اعتبار قانونی دارد.



مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ «سرویس مدارس شهرتهران» که هفته گذشته میان آموزش و پرورش تهران، پلیس راهورتهران بزرگ، سازمان تاکسیرانی و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید گفت: بر این اساس همفکری و همیاری در اولویت کاری این دستگاه‌ها قرار گرفت.


وی افزود: افزایش 25 درصدی پوشش و ساماندهی نیروها و خدمات تاکسیرانی، صدور کارنامه هوشمند ویژه سرویس مدارس، ایجاد دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای تاکسیرانی و مهارت‌های بهداشت روانی تاکسیرانان و آشنایی آنها با قوانین راهنمایی و رانندگی، درج پلاک خودرو بر برچسب سرویس، ارائه خدمت اتوبوس‌های خوب و ایمن برای اردوهای دانش آموزی مدارس در داخل شهر تهران و ارائه کارت تخفیف 50 درصدی به دانش آموزان و دانشجویان از جمله مواردی هستند که در این تفاهم نامه قید شده‌ است.


مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره وظایف آموزش و پرورش برای ساماندهی سرویس مدارس اظهار کرد: مسئولیت

دانش‌آموز از زمانی که وارد مدرسه شده تا زمانی که از آن خارج می‌شود بر عهده ماست، اما برای اینکه بر مسیر رفت و آمد آنها از خانه به مدرسه نیز نظارت کنیم با دستگاه‌های مربوط در این زمینه همکاری می‌کنیم.


ثقفی افزود: در واقع آموزش و پرورش مسئولیت مستقیمی درباره سرویس مدارس ندارد ولی استفاده بهینه از خدمات شهری برای تردد دانش‌آموزان مدنظر ماست.


وی با بیان اینکه به عنوان مثال سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که می‌خواهد کارت‌های تخفیف 50 درصدی به دانش‌آموزان برای استفاده از اتوبوس ارائه کند، گفت: این یک خدمت خوب است و ما هم پیگیر هستیم که امسال به اجرا برسد.


سخنگوی آموزش و پرورش تهران به برخی مفاد این تفاهم‌نامه 15 بندی اشاره و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان حمل و نقل و ترافیک و شرکت واحد اتوبوسرانی متعهد شدند نسبت به معرفی مراکز دارای صلاحیت و مجوز بر اساس آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس برحسب توانمندی شرکت‌ها و نیاز آموزش و پرورش اقدام کنند.


ثقفی افزود: همچنین مدیران مدارس موظف هستند نسبت به عقد قرارداد شرکت‌های معرفی شده دارای مجوز اقدام کنند. در یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه آمده است که حداکثر نرخ خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس تهران تا سقف نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.


وی با بیان اینکه تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید زمینه‌های لازم را برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های تابعه را فراهم و برنامه‌های مربوط به آموزش اخلاق حرفه‌ای و تشویق رانندگان موفق را به صورت فصلی اعلام کنند، گفت: آموزش و پرورش مکلف است نسبت به تهیه نمونه قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزان بین مدرسه و شرکت طرف قرارداد تاکسیرانی اقدام و شرکت‌ها نیز متعهد می‌شوند طبق نمونه قرارداد مذکور در مدارس، قرارداد منعقد کنند.


سخنگوی آموزش و پرورش تهران به یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه اشاره و عنوان کرد: نرخ‌های مصوب شورای شهر باید در معرض دید والدین دانش‌آموزان قرار بگیرد.


ثقفی ادامه داد: همچنین اخذ برچسب معاینه فنی و بیمه سرنشین برای خودروهای مدارس الزامی است و همه رانندگان باید نسبت به اخذ گواهی صلاحیت رانندگی سرویس مدارس از تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی اقدام کنند.


به گفته وی این تفاهم‌نامه سوم تیرماه به امضای طرفین رسیده است و از هم اکنون اعتبار قانونی دارد.

آمار بازدید: 223 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image