ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت ابرخازن‌ با توان بالا در دانشگاه مازندران

ساخت ابرخازن‌ با توان بالا در دانشگاه مازندران

نخستین دانش‌آموخته نانوشیمی دانشگاه مازندران در پایان نامه کارشناسی ارشد خود موفق به ساخت نانوکامپوزیت گرافن - منگنز اکساید بر روی فولاد ضد زنگ برای ابرخازن با عملکرد بالا شد.



به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، تحقیقات پایان نامه مجید جعفری با عنوان «ساخت نانو کامپوزیت گرافن - منگنز اکساید بر روی فولاد ضد زنگ برای ابرخازن با عملکرد بالا» تحت راهنمایی دکتر شهرام قاسمی میر و دکتر رحمان حسین زاده و با داوری دکتر جهانبخش رئوف و دکتر سید رضا حسینی زوارمحله اجرا و در حضور دکتر فاطمه علمی، نماینده تحصیلات تکمیلی دانشگاه دفاع شد.


در جلسه دفاع از این پایان‌نامه، دکتر رضا اوجانی، رییس دانشکده شیمی دانشگاه مازندران توضیحاتی را در خصوص اهمیت این رشته و چگونگی مراحل اخذ مجوز و راه اندازی و پذیرش دانشجو ارائه کرد.


گفتنی است، ابرخازن‌ها در کنار باتری‌ها و پیل‌های سوختی از جمله سیستم‌های ذخیره انرژی هستند که موارد استفاده متعددی در فناوری‌های جدید همچون تجهیزات الکترونیکی، رایانه‌یی، دوربین‌ها و ... دارند. ابرخازن ساخته شده بر پایه نانوکامپوزیت کربنی گرافن و اکسید فلزی، دارای چگالی انرژی و توان بالاتری در مقایسه با ابرخازن‌های متداول است.


دانشگاه مازندران، پنجمین دانشگاهی است که در سال 1390 با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشته نانوشیمی را راه اندازی کرد.

آمار بازدید: 361 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image