ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور ارزشیابی استاد توسط دانشجو در دانشگاه پیام نور نیازمند بازنگری است

ارزشیابی استاد توسط دانشجو در دانشگاه پیام نور نیازمند بازنگری است

مدیرکل نظارت وارزیابی دانشگاه پیام نور گفت: اساتید یکی از حلقه‌های مهم در ارتقای کیفیت آموزش هستند و ارزشیابی فعالیت اساتید یکی از فرایندهای اساسی برای ارتقاء و بالندگی است.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر احمد علیپور در نخستین نشست هم اندیشی نقد و بررسی شیوه‌های ارزشیابی اساتید دانشگاه پیام نورافزود: در بحث ارتقاء و تبدیل وضعیت اساتید، اطلاع از وضعیت ارزشیابی استاد توسط دانشجو یکی از مواردی است که در دانشگاه پیام نور نیز مانند دیگر دانشگاه‌ها انجام می‌شود، اما ماهیت دانشگاه پیام نور و تفاوت این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها مشکلاتی را به همراه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه در دیگر دانشگاه‌ها سهم اصلی آموزش برعهده استاد است، گفت: در دانشگاه پیام نور به دلیل ماهیت این دانشگاه مبنی بر کتاب محور و دانشجو محور بودن، اساتید در بحث آموزش سهم کمتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارند و باید ارزشیابی اساتید در دانشگاه پیام نور با معیارهای دیگر دانشگاه‌ها متفاوت باشد.

علیپور افزود: در دانشگاه پیام نور مدت زمانی که دانشجو با استاد سروکار دارد، ساعات محدودی است، در حالی که در دانشگاه‌های دیگر آموزش دانشجو عمدتا در تعامل با استاد صورت می گیرد و این مسئله باید در ارزیابی اساتید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور همچنین به بحث حضور وغیاب دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور برخلاف دیگر دانشگاه‌ها، ملزم به حضور در کلاس نیستند. این در حالی است که نظر دانشجویانی که حتی در تعامل با استاد هم نبوده‌اند، در ارزیابی استاد لحاظ می شود که این مسئله نیز باید بررسی و راهکار بهتری برای ارزیابی اساتید در نظر گرفته شود.

محمدی رئیس مرکز تحقیقات ارزشیابی سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این نشست گفت: دانشگاه پیام نور همکاری خوبی در زمینه ارزیابی درونی با سازمان سنجش آموزش کشور داشته است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 249 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image