ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اینجا شعبه‌ای از "شیرینی حاج خلیفه" است

اینجا شعبه‌ای از "شیرینی حاج خلیفه" است

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد یکی از برنامه‌ها و اهداف این مرکز را تربیت فارغ‌التحصیلان کارآفرین خواند و از موفقیت‌های این مرکز آموزشی در این رابطه سخن گفت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر محمدعلی وحدت در یک نشست خبری اظهار کرد: موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد یکی از موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم است که از مهرماه 1384 با حدود هشت دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با 2200 دانشجو در 32 رشته اموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به فعالیت است.

وی با بیان این که در سال‌های گذشته تقریباً نیمی از دانشجویان این موسسه آموزش عالی بومی و نیمی غیربومی‌ بوده‌اند، از استقبال خانواده‌های یزدی از این مرکز در سال گذشته خبر داد به نوعی که تعداد دانشجویان پذیرفته شده در این مجموعه از طریق آزمون سراسری به 60 درصد افزایش یافته است.

وی چشم‌انداز این موسسه آموزش عالی را تبدیل شدن به یک دانشگاه برتر استانی و برجسته ملی و فعال بین‌المللی خواند و از برنامه‌ها و سیاست‌های این مجموعه ارتقای تعداد کد رشته‌های تحصیلی براساس معیار تقاضامحوری، ارتقای کیفی خدمات علمی، آموزشی و فرهنگی و مهم‌تر از همه تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین ذکر کرد.

وحدت در مورد رشته‌های اضافه شده به این مجموعه به رشته‌های کارشناسی ارشد مدیریت مالی و صنایع دستی، کارشناسی روان‌شناسی، گرافیک و مرمت و ترمیم بناهای تاریخی و کاردانی در رشته طراحی و دوخت اشاره کرد.

وی با بیان این که هزینه تحصیل در این موسسه آموزشی غیرانتفاعی با وجود ارائه خدمات مطلوب آموزشی، تنها نصف دانشگاه آزاد و یک چهارم پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی است، اظهارکرد: اینجا به نوعی شعبه‌ای از شیرینی حاج خلیفه است، چرا که محصولات خوبی را با قیمت پایین ارائه می‌کند.

وی منبع درآمدی این مجموعه را علاوه بر شهریه دانشجویان، از محل کمک‌های خیرین و مردم اعلام کرد.

این مسئول با تاکید بر سیاست کارآفرینی برای دانشجویان در این موسسه آموزشی علاوه بر آموزش‌های تئوری، از تاسیس و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه مختلف با بخش‌های مختلف کارآفرینی و صنعتی استان و کشور برای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت در این رابطه خبر داد.

وحدت، تعداد فارغ التحصیلان این موسسه آموزش عالی را تاکنون بالغ بر چهار هزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: بنا به درخواست دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و به منظور ارتباط بیشتر این دو و نیز ردیابی فارغ التحصیلان، انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی جواد(ع) در شرف تاسیس است.

دکتر غضنفر میرجلیلی قائم قائم موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) با بیان اینکه یکی از معضلات امروز جامعه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، تاکید کرد: باید دیدگاه‌ها نسبت به تحصیل از تنها کسب مدرک به کسب مهارت تغییر کند و این تغییر دیدگاه باید در سطح فردی، خانواده‌ها و مراکز آموزش عالی اتفاق بیافتد.

وی از ایجاد باشگاه کارآفرینی در این مرکز آموزشی خبر داد و افزود: این باشگاه مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را در کنار آموزش‌های تئوری به دانشجویان ارائه می‌کند و این موضوع باعث شده تا فارغ‌التحصیلان ما به راحتی صاحب شغل شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌ شرکت‌های دانش ‌بنیان در این مرکز اظهار کرد: به عنوان نمونه در بخش طراحی و دوخت فعالیت‌های خوبی در عرصه تولید در این موسسه اموزش عالی در جریان است.

میرجلیلی با ذکر این نکته که با احتیاج جامعه کار امروز وجود کاردان‌های تحصیل‌کرده است، گفت: هفت رشته آموزشی این مرکز به دانش‌آموزان هنرستانی اختصاص دارد و امیدواریم دولت نیز در جهت تقویت رشته‌های کاردانی و مهارتی حمایت‌های لازم را داشته باشد.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جواد یزد همچنین از تاسیس کلینیک کسب و کار در استان با همکاری اتاق ایران و دانشگاه یزد در آینده به عنوان مرکزی برای تبادل نظر دانشگاه، صنعت و جامعه خبر داد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 206 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image