ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مشتری محوری از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم در سال تحصیلی جاری

مشتری محوری از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم در سال تحصیلی جاری

مدیرکل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بهره‌گیری از نیروهای انسانی متخصص و بهره‌مندی از پتانسیل دریایی متصل به اقیانوس می تواند محوریت توسعه صنعت استراتژیک دریایی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد ملی و بین المللی راهبری کند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی » خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه سیستان و بلوچستان، عبدالحسین فریدون، در بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پیشرفت و توسعه این دانشگاه را بسیار خوب و رو به جلو برشمرد و افزود: ساخت و سازهای مراکز اداری، آموزشی و آزمایشگاه‌های مدرن و پیشرفته می تواند در افزایش سطح علمی دانشجویان این دانشگاه به عنوان قطب علمی دریانوردی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

فریدون نقش این دانشگاه را درباره حل معضل بیکاری جوانان مهم و تاثیر گذارعنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با برنامه ریزی دقیق و براساس نیازهای منطقه و نیازسنجی باید برای ایجاد اشتغال زایی مولد در منطقه و در ابعاد مختلف دریایی اولویت‌های خود را مشخص و عملیاتی سازد.

وی ادامه داد: افزایش سطح کیفی دانشگاه و مشتری محوری از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم برای دانشگاه‌ها در سال جاری قرار دارد و دانشگاه‌ها نیز باید در این راستا با جدیت تمام گام بردارند تا شاهد توسعه علمی و صنعتی بیش از پیش در جامعه علمی کشور باشیم.

مدیرکل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید 15 درصد از ردیف بودجه خود را به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص دهند، یادآور شد: با این روند فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما با توان کارآفرینی وارد جامعه شده و این مهم در کم رنگ کردن معضل ریشه‌ای بیکاری نقش کلیدی ایفا می کند.

فریدون جذب مشتریان بین المللی را برای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار یک امر مهم و کاربردی برشمرد و افزود: این دانشگاه به دلیل دارابودن دریای متصل به اقیانوس باید با تمرکز بر روی فعال سازی پتانسیل‌های دریایی که مهجور ماندند، روند توسعه صنعت دریایی در ابعاد مختلف را به دوش بکشد که این توسعه می تواند نقش چشمگیری در رفع مشکلات منطقه نیر داشته باشد.

وی همچنین تقویت ارتباط با صنعت را یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها با تقویت روابط خود با بازار صنعت می‌توانند توسعه اقتصاد دانش بنیان را که در آن منابع انسانی متخصص نقش پایه‌ای ایفا می کنند را عملیاتی کرده و این مهم از وظایف تعریف شده برای دانشگاه‌ها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان استانی از دانشگاه‌ها به عنوان متولیان پرورش استعدادهای علمی و پژوهشی می تواند در کاهش و رفع معضلات هر منطقه بسیار موثر باشد و به نوعی با این حمایت زمینه را برای توسعه علمی و شتاب دار فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 123 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image