ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه محیط‌های دانشگاهی سلامت جسمی دختران را تامین نمی‌کند

محیط‌های دانشگاهی سلامت جسمی دختران را تامین نمی‌کند

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: محیط های دانشگاهی شرایط مناسب برای سلامت جسمی دختران را فراهم نمی‌کند و در بسیاری از زمینه ها دانشجویان دختر از مشکلات جسمی و فقر حرکتی در رنج باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالحسن ریاضی، صبح امروز در دومین گردهمایی رؤسای مراکز بهداشت و درمان که در دانشگاه امیرکبیر، گفت: مجموعه دانشجویی ما گسترده شده و به لحاظ کمی، 4.5 میلیون دانشجو در دانشگاه ها وجود دارد که یکی از دشوارترین حوزه های مدیریت کشور در این بخش است.

وی ادامه داد: موضوعی که ما در دانشگاه ها بیشتر با آن درگیر هستیم، مسائل حوزه جوانان است، اگرچه آمار و ارقام حاکم بر جمعیت دانشجویی به لحاظ ویژگی های مسائل روانی و جسمی نسبت به شاخص های کلی جامعه وضعیت بهتری دارد، اما مساله اساسی این است که مسئولیت ما تربیت مدیران نسل آینده است، بنابراین سلامت روانی و جسمی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ریاضی افزود: با توجه به اینکه ساختارهای مدیریتی کشور در حوزه آموزش عالی به نحوی طراحی شده است که برنامه های وزارت علوم در سایر بخش ها مانند وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد نیز انجام می شود، بنابراین عملکرد ما می تواند در وضعیت کلان دانشجویان موثر باشد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در حال حاضر با دو مسئله در دانشگاه ها روبرو هستیم، یکی ترکیب ساختار هرم دانشجویان که به سمت افزایش حضور دختران دانشجو حرکت کرده است و دوم اینکه دانشگاه های بزرگ ما به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت می کنند. انتظار است که در این زمینه به ویژه مسئله دانشجویان دختر و سلامت آنها در اولویت بالایی قرار گیرد. متاسفانه محیط های دانشگاهی ما، محیط مردانه است و در بسیاری از زمینه ها دانشجویان دختر ما از مشکلات جسمی و فقر حرکتی در رنج هستند و این در دانشگاه های ما یک مشکل است.

وی تاکید کرد: محیط های دانشگاهی ما شرایط مناسب برای سلامت جسمی دختران را فراهم نمی کند، از این جهت مراکز بهداشت باید فعالیت در این زمینه را در اولویت خود قرار دهند؛ چراکه پیشگیری مهمتر از درمان است.

ریاضی اضافه کرد: تقاضای ما این است که مراکز بهداشت در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و مسائل مربوط به این دانشجویان را به مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان منتقل کنند تا بتوان در تصمیم‌گیری‌ها این موارد را لحاظ کرد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در ادامه به تغییر ساختار هرم دانشگاه‌های بزرگ و حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی، گفت: ما در این دانشگاه ها کمتر با مسائل مجموعه دانشجویی مواجه هستیم؛ چراکه این دانشجویان بیشتر متاهل بوده و یا بیشتر از دیگر دانشجویان مشغول تحقیق و پژوهش هستند. بنابراین مسائل این دانشجویان با دیگر دانشجویان متفاوت است که اگر قرار باشد ما در این بخش قرار بگیریم باید مسائل این دانشجویان را در حوزه‌های مختلف و بویژه حوزه سلامت بدانیم و برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

آمار بازدید: 168 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image