ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه یک استاد دانشگاه تهران: انتخابی شدن رییس دانشگاه، جو بی‌تفاوتی را ازبین برده است

یک استاد دانشگاه تهران: انتخابی شدن رییس دانشگاه، جو بی‌تفاوتی را ازبین برده است

یک استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه انتخابی شدن رئیس دانشگاه تهران باعث از بین رفتن جو ناامیدی و بی‌تفاوتی در فضای دانشگاه شده است، گفت: زیرا در این شرایط دانشگاهیان احساس می کنند دولت به آن‌ها ارزش گذاشته است.


حسینعلی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه وزیر علوم روشی منطقی و عاقلانه را در پیش گرفته است، افزود: این روش به هیچ وجه چالش برانگیز نبوده و در همه نقاط دنیا، چه جوامع دموکراتیک، چه جوامعه نیمه دموکراتیک و چه جوامع استبدادی رایج است.

عرب ادامه داد: بحث انتخابی شدن روسای دانشگاه و مدیریت‌ها از سال‌های گذشته، مخصوصا در انتخاب مدیران گروه، مدیران بخش علمی و مدیران دانشکده ها رایج بوده است.

وی با اشاره به اینکه همواره دانشگاهیان در تعیین مدیریت‌ها نقش اساسی داشته اند گفت: اما در دولت نهم و دهم اختیارات نسبی دانشگاهیان برای تعیین روسای دانشکده و دانشگاه‌ها به صورت غلط و عجولانه کاهش پیدا کرد.

استاد دانشکده دام پزشکی دانشگاه تهران افزود: کاهش اختیارات دانشگاهیان در هشت سال گذشته باعث بی تفاوتی اساتید در مشارکت مسائل آموزشی و پژوهشی شده است. زیرا مدیریت از آموزش و پژوهش جدا نیست و هنگامی که اختیارات مدیریتی و اجرائی کاهش پیدا کند فعالیت های آموزشی و پژوهشی هم کم خواهد شد.

عرب در پایان گفت: کاهش اختیار دانشگاهیان برای انتخاب رئیس دانشگاه باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شد. زیرا دانشگاهیان نخبگان جامعه هستند و انتظار می‌رود نه تنها مشکلات خودشان بلکه مشکلات جامعه را هم برطرف کنند، اما وقتی اختیار حل مشکلات خودشان را نداشته باشند چگونه مشکلات جامعه را برطرف کنند؟

انتهای پیام

آمار بازدید: 209 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image