ارتباط مستقیم با 30741 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تجمیع بیمارستان‌های آموزشی به ازدحام دانشجو منجر نشود

تجمیع بیمارستان‌های آموزشی به ازدحام دانشجو منجر نشود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طرح تجمیع بیمارستان‌های آموزشی نباید به ازدحام دانشجو در بیمارستان‌ها منجر شود، گفت: ممکن است در شهر کرمان از 4 بیمارستان آموزشی در طی یک پروسه یک بیمارستان از پروسه آموزش خارج شود.


دکتر علی‌اکبر حقدوست در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه طرح تجمیع بیمارستان‌های آموزشی به دلیل محدودیت امکانات درمانی و آموزشی در این بیمارستان‌ها می‌تواند طرح مطلوبی باشد، اظهار کرد: برای اینکه مجموعه آموزشی بتواند خدمات مناسبی را ارائه دهد نیازمند امکانات ویژه و شرایط خاصی است که در صورت تجمیع بیمارستان‌های آموزشی می‌توان با بهره‌برداری از امکانات به شکل بهینه‌تر این شرایط را به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای مناسب طرح تجمیع بیمارستان‌های آموزشی نیازمند رعایت ابعاد آموزش جامع‌نگر است، تصریح کرد: در اجرای این طرح باید این نکته را در نظر داشت که نباید آموزش گروه‌های مختلف فراگیران تنها به بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی سوق داده شود، زیرا در این بخش‌ها بیماران جنرال وجود ندارد و همین امر می‌تواند جامع‌نگر بودن آموزش‌های بالینی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

حقدوست ادامه داد: نکته‌ دیگری که لازم است در طرح تجمیع بیمارستان‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد و آن است که نباید این طرح به ازدحام دانشجو در بیمارستان‌ها منجر شود؛ زیرا تعداد بیش از حد دانشجو در بیمارستان‌های آموزشی می‌تواند کیفیت آموزش و درمان را کاهش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کرمان دارای 4 بیمارستان آموزشی است، گفت: یکی از این بیمارستان‌ها تخصصی روان‌پزشکی و سه بیمارستان دیگر بیمارستان عمومی است.

وی درباره نحوه اجرای طرح تجمیع در بیمارستان‌های آموزشی کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 بیمارستان آموزشی برای شهر کرمان مناسب است تا اگر لازم باشد طرح تجمیع در این شهر اجرا شود. در یک برنامه یک یا یک و نیم ساله می‌توان یکی از بیمارستان‌های آموزشی را از پروسه درمان خارج کرد.

حقدوست با اشاره به اینکه برخی از بیمارستان‌های آموزشی کرمان اختصاصا در یکی از مباحث پزشکی متمرکز هستند، تصریح کرد: با در نظر گرفتن همین امر می‌توان گفت طرح تجمیع بیمارستان‌های آموزشی بیشتر در شهرهای بزرگ مانند تهران مصداق پیدا می‌کند، زیرا لازم است گروه‌های مختلف فراگیران در بیمارستان‌های آموزش عمومی آموزش ببینند.

وی همچنین با بیان اینکه جداسازی سطوح مختلف آموزشی در بیمارستان‌های آموزشی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: در کنار هم قرارگرفتن انترن‌ها، رزیدنت‌ها و دانشجویان فوق تخصصی می‌تواند بین این فراگیران همکاری مناسبی را به وجود آورد که این امر به سرویس‌دهی مناسب‌تر به بیماران و افزایش راندمان آموزش منجر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: معمولا فراگیران دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی در امر آموزش به فراگیران سطوح پایین‌تر آموزش می‌دهند و در صورتی‌که این گروه‌ها از یکدیگر جدا شوند کیفیت آموزشی ضربه می‌خورد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 182 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image