ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام‌نور به دنبال بازنگری در شیوه پذیرش دانشجو

دانشگاه پیام‌نور به دنبال بازنگری در شیوه پذیرش دانشجو

رییس دانشگاه پیام نور گفت: بازنگری در شیوه پذیرش دانشجو، تنوع بخشی ، جذب و ارائه خدمات گسترده تر به دانشجویان مهم ترین برنامه دانشگاه پیام نور است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر ابوالفضل فراهانی درششمین نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی، روسای واحدها و مراکز و کارکنان اداری دانشگاه پیام نور استان البرز افزود: دانشگاه پیام نور در حال حاضر در تمامی رشته های دایر و مورد تایید دفترگسترش آموزش عالی کشور از طریق سازمان سنجش در دوره های رسمی و فراگیردانشجو می پذیرد .

وی افزود: مجموعه مطالعات مدیریت دانشگاه پیام نور در جهت تنوع بخشی در شیوه پذیرش دانشجو درشکل های مختلف پذیرش برای شاغلین، پردیس های دانشگاهی، نقاط مرزی که می تواند موجب ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی باشد و .... ادامه خواهد داشت تا به نحوی بتوانیم با بازنگری در شیوه پذیرش دانشجو نقش پررنگ و موثری در عرصه آموزش عالی کشور داشته باشیم.

وی باردیگر با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزشی اظهار داشت: یکی از برنامه های دانشگاه در راستای شعار آموزش برای همه کس ، همه جا و همه وقت ، ایجاد موازنه بین کمیت و کیفیت در مسیر کیفیت بخشی به توسعه تحصیلات تکمیلی است . در حال حاضر در 125 رشته محل امکان پذیرش دانشجو در دوره دکترا وجود دارد و این در حالی است که در 67 رشته محل ، دانشجو پذیرش شده است.

دکتر فراهانی گفت: دانشگاه برنامه ریزی گسترده ای را برای تعامل با شورای گسترش و تاسیس رشته های مختلف در دوره دکتری در دستور کار دارد.

وی با عنوان اینکه استان البرز به جهت دسترسی نزدیک به پایتخت و امکان استفاده از امکانات تهران ، زمینه مساعد برای راه اندازی دوره دکتری را دارد ، افزود: استان البرز از دو منظر قابل توجه است. نخست اینکه این استان قطب علمی و آزمایشگاهی تعدادی از رشته هایی است که می تواند خدمات گسترده ای را به صورت ملی و برای کل کشور ارائه دهد و دوم اینکه در بخش تربیت بدنی این استان یکی از بسترهای ارزشمند ومستعد توسعه است .

فراهانی همچنین به کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم آزمون الکترونیکی دانشگاه پیام نور در کل کشور گوی سبقت را از دیگر دانشگاهها ربوده و در حال حاضر پنج میلیون و 900 هزار نفر آزمون رابه صورت کاملا الکترونیکی انجام می دهد که با ادامه این روند به جز معدود رشته های مهارتی می توانیم به حدود هفت میلیون نفربرسیم و این سیستم با سرعت عمل، کیفیت ، سلامت آزمون درکمترین زمان ممکن و بدون دخالت سلایق و نظرهای انسانی در آزمون ها درخدمت دانشجویان خواهد بود.

وی به سه وظیفه مهم دانشگاه اشاره کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص ، گسترش مرزهای دانش و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه مهم ترین وظایف دانشگاه پیام نور است .

فراهانی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور مناسب ترین بستر را برای ارتقای فرهنگی به جهت در اختیار داشتن بیش از 500 مرکز و واحد در سراسر کشور داراست، گفت: این دانشگاه به دلیل ارتباط گسترده ای که با عمیق ترین لایه های جامعه دارد ، به طور خاص و ویژه، بستر مناسبی برای تبیین و جاری کردن ایده های فرهنگی و ارزش های نظام در بدنه جامعه به شمار می رود.

وی سیاستگذاری اخیر در کشور و رهنمود مقام معظم رهبری در انتخاب شعارسال مبنی بر " اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" را بسیار راه گشا دانست و گفت: دانشگاه پیام نور می تواند در رشد بستر فرهنگی سراسر کشور بسیار اثرگذار باشد و این دانشگاه هیچ گونه محدودیتی به لحاظ مالی برای فعالیت های فرهنگی نخواهد داشت و حامی و پشتیبان این برنامه ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور راه اندازی و فعال سازی نشریات و مطبوعات فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های مهم دانشگاه در سراسر کشور خواند و گفت: تقویت نشریه "کرسی" در دانشگاه پیام نور البرز نیز یکی از برنامه های مهم فرهنگی استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: تلاش همه خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور باید در جهت جذب، حفظ و ماندگاری دانشجویان باشد و با پژوهش، تفکر و برنامه و مشارکت همه جانبه ، برای دستیابی دانشگاه به اهداف ازهیچ کوششی دریغ نورزیم.

فراهانی همچنین به ضرورت کشف و شناسایی نیروهای تاثیرگذار در فرایند تصمیم گیری ها اشاره کرد و گفت: با شناسایی 310 نفراز همکاران هیات علمی تاثیر گذار مقرر شد که در فرایند تصمیم گیری های دانشگاه مشارکت فعال داشته باشند و بتوانیم بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 245 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image