ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور رئیس دانشگاه پیام نور آمل: برخورد پلیسی با کم حجاب‌ها مورد پذیرش نیست

رئیس دانشگاه پیام نور آمل: برخورد پلیسی با کم حجاب‌ها مورد پذیرش نیست

رئیس دانشگاه پیام نور واحد آمل یکی از مشکلات جامعه ما را عدم خودباوری فرهنگی دانست و تصریح کرد: این کوچک شمردن فرهنگ عظیم اسلامی و ایرانی ما را در مقابل هجمه‌های فرهنگی غرب آسیب‌پذیر کرده است.


علی ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه گفت: اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی، برگزاری مسابقات قرآنی استان و برگزاری مراسم‌های مختلف با موضوع عفاف و حجاب، ولادت و شهادت ائمه معصوم و بزرگان دین در این دانشگاه از اهم این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به شاخصه‌های یک دانشجوی ایده آل، افزود: امروزه متأسفانه تا حدودی دانشجویان ما تحت تأثیر فرهنگ‌های سیاست‌گذاری‌شده و هدفمند سریال‌های ماهواره‌ای قرار گرفتند که ریشه این تاثیرپذیری و خودباختگی به دوره قبل از جوانی و ورود به دانشگاه مرتبط است.

ابوالحسنی یکی از مشکلات جامعه ما را عدم خودباوری فرهنگی دانست و تصریح کرد: این کوچک شمردن فرهنگ عظیم اسلامی و ایرانی ما را در مقابل هجمه‌های فرهنگی غرب آسیب‌پذیر کرده است.

وی ادامه داد: امروزه باید دانشجویان ما بیشتر با عمق فرهنگ خودی آشنا شوند تا به برتری داشته‌های فرهنگی خود ایمان پیدا کنند و در مقوله‌های فرهنگی به خودباوری برسند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد آمل با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در تخلیه باورها دینی جوانان، اظهار کرد: استاد دانشگاه بی‌شک نقش تأثیرگذار و غیرقابل انکاری در هدایت و هویت‌بخشی جوانان دارد اما پرورش خودباوری باید از پایه در آموزش و پرورش آغاز تا با تقویت آن خروجی دانشگاه‌های ما، محصلین روشنفکر، خودباور و معتقد به ارزش‌های اسلامی باشند.

وی افزود: استاد می‌تواند با دانش و بینشش این خودباوری در همه زمینه‌ها را در دانشجو تقویت و او را از اغراض و نقشه‌های شوم دشمنان مطلع کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به بحث رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه، عنوان کرد: عفت مقوله‌ای است که دانشجویان پسر و دختر را شامل می‌شود و عفت تنها در پوشش نیست بلکه عفاف در گفتار، کردار، اندیشه و... را نیز دربر می‌گیرد.

وی در نحوه برخورد با دانشجویان کم‌حجاب و بدحجاب، افزود: تصمیم‌گیری در این باره در شورا با همفکری اساتید انجام می‌شود.

ابوالحسنی بیان کرد: برخورد پلیسی با کم حجاب‌ها مورد پذیرش ما نیست و ما بیشتر سعی می‌کنیم با زبان نرم دانشجویانی که بدحجاب هستند یا کم حجابند با توصیه و مشاوره متقاعد کنیم.

وی اقامه نماز جماعت را در دانشگاه مهم دانست و افزود: در کلاس‌های ما اذان پخش می‌شود و ما این رو مدنظر قرار دادیم و به اساتید اعلام کردیم که بین ساعت نماز، کلاس تشکیل ندهند.

گفتنی است؛ دانشگاه پیام نور آمل از سال 1376 تأسیس شد و تاکنون حدود 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد اکنون حدود 13 عضو هیئت علمی، 3500 دانشجو و 53 پرسنل کارمند دارد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 199 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image