ارتباط مستقیم با 30705 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تدوین آئین‌نامه اجرایی سند راهبردی کشور در امور نخبگان

تدوین آئین‌نامه اجرایی سند راهبردی کشور در امور نخبگان

رئیس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان گفت: آئین‌نامه اجرایی سند مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصحیح برخی موارد برای تصویب نهایی به هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، آریا الستی رئیس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان گفت: در جلسه ستاد اجرایی، مجموعه‌ای از تاریخچه و روش تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان و اقدامات اجرایی سازی آن ارائه شد.

وی افزود: در ادامه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که این ستاد در یک سال گذشته انجام داده است مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. همچنین آیین نامه اجرایی سند که یکی از دستورات و کار ویژه‌های سند راهبردی است مورد بررسی قرار گرفت و مواردی برای تصحیح آیین نامه از سوی اعضا ذکر شد که برای تصویب نهایی به هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان ادامه داد: توضیحات اولیه درباره روش تقسیم کار ملی و جداول مربوط به آن در دومین جلسه شورای ستاد ارائه شد که امیدواریم در جلسات بعدی نظرات اعضای شورا، را در رابطه با این موضوع دریافت کنیم.

الستی درباره ضرورت تدوین آیین نامه اجرایی سند راهبردی کشور در امور نخبگان تشریح کرد: در فصل 4 سند راهبردی کشور در امور نخبگان دستوراتی بیان شده که بر مبنای آن باید اقدامات 70 گانه توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شوند.

وی تاکید کرد: یکی از دستورات این است که آیین نامه اجرایی سند باید آماده شود، یعنی فرایند اجرایی سازی هر اقدام به صورت دقیق ذکر شود، به طور مثال باید مشخص شود که اجرایی سازی سند چگونه و توسط چه کسی و در کجا انجام شده و در کجا این اقدامات تصویب خواهد شد و چه کسانی این امور را ارزیابی و بر آن نظارت می‌کنند؟

رئیس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان در ادامه افزود: این موارد در آئین نامه اجرایی سازی سند ذکر شده که البته این موضوع یکی از الزاماتی است که در خود سند نیز قید شده است.

وی در خصوص ضرورت تقسیم کار ملی نیز گفت: این سند تنها مربوط به بنیاد ملی نخبگان نیست بلکه سند راهبردی کشور در امور نخبگان است و این یعنی کل دستگاه‌های اجرایی کشور موظف به اجرایی سازی این سند هستند.

الستی تصریح کرد: البته هر دستگاه به میزان ارتباط خود با مسئله نخبگان باید به موضوع اجرایی سازی سند ورود کند و این اقدامات به صورت کلی در سند ذکر شده ولی سند عنوان نکرده که چه افراد و یا دستگاه‌هایی باید این اقدامات را عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات نیازمند همکاری چندین دستگاه است و این دستگاه‌ها حتی در سطوح، نوع و جنس با یکدیگر متفاوت هستند و این یعنی در انجام یک اقدام شاید بعضی از نهادهای تخصصی، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های عمومی، موسسات، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها باهم دخیل باشند.

رئیس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان در پایان گفت: اینکه در هر اقدام برای طراحی برنامه‌های عملیاتی چه دستگاه و موسساتی باید شرکت کنند یا کدام اصلی و فرعی‌اند، باید به صورت جدی بررسی شود، در حال حاضر 90 درصد کار انجام شده که نهایتاً برای هر اقدام مجموعه دستگاه‌های مسئول در نظر گرفته خواهد شد که به این امر تقسیم کار ملی می‌گوییم.

آمار بازدید: 181 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image