ارتباط مستقیم با 30605 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه فضای آشفته دانشگاه تربیت مدرس در روزهای منتهی به امتحانات

فضای آشفته دانشگاه تربیت مدرس در روزهای منتهی به امتحانات

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه ای خواستار تعیین تکلیف نهایی در مورد وضعیت ریاست دانشگاه و بازگشت آرامش به این دانشگاه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، بیانیه ای در خصوص ایجاد فضای نا آرام توسط مدیریت وزارت علوم در تعیین ریاست دانشگاه و سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب صادر کرد.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: با کمال تأسف، چندی است که فضای دانشگاه تربیت مدرس، با جو آرام روزهای سابق و درخشان خویش که پسندیده‎ی درّه التّاج دانشگاهی کشور است، کاملاً بیگانه است. پیش فرض اساسی و بنیادینی که در این مقوله‎ی خطیر، محلّی از اعراب می یابد، این است که ایجاد چنین فضایی در چنین دانشگاهی، حقّاً و انصافاً نمی‎تواند به قصد خیرخواهی و دلسوزی در قبال ساحت مقدّس علم، معرفت و پیشرفت کشور انجام گیرد.

طرح اتمام حکم ریاست دانشگاه در سوم خرداد یک اشتباه زودهنگام

در بخش دیگری از این بیانیه یادآور شده اند: شاهد این مدّعا نیز پیرو چندین مصاحبه‎ وزیر علوم و مشاوران وی ، تعیین تاریخ سوم خردادماه برای تغییر مدیریت دانشگاه است، که علیرغم گذشت بیش از یک هفته از آن موعد، هنوز هیچ تصمیم مشخّصی در این باره اتّخاذ نشده است و در ضمن بعد از مدتی کوتاه مشخص شد که طرح اتمام حکم ریاست فعلی دانشگاه در سوم خرداد ۹۳ یک طرحی بود که به اشتباه و زودهنگام مطرح شد .

چرا که شواهد حاکی از آن است که اتمام حکم ریاست دانشگاه در دی ماه است بعبارتی یا وزارت در مقوله بیان تاریخ اتمام دوره چهار ساله ریاست دانشگاه دچار اشتباه شده است و یا حدود ۹ ماه زودتر از موعد مقرر به انتخابات ریاست دانشگاه و معرفی کاندیدا پرداخته است که قطعا هر دو این مورد نشان از استیصال وزارت علوم در مدیریت دانشگاه های کشور است. سؤالات کثیری در این‎باره مطرح است که طرح تمامی آن ها در این مجال، میسّر نیست.

امّا جهت رفع تکلیف دانشجویی خویش و به امید حلّ و فصل معضل کنونی دامن‎گیر جامعه‎ دانشگاهی‎مان، تنها به ذکر چند سؤال بسنده خواهد شد، بدان امید که مسئولان ذیربط، در قبال آن‎ها، هر چه سریع‎تر پاسخ‎هایی درخور و مقتضی، به جامعه دانشگاهی تربیت مدرس ارائه نمایند، ان شاالله تعالی…

مسولیت فضای مشوش حاکم بر دانشگاه تربیت مدرس با چه کسانی خواهد بود

هدف اصلی‎ از ایجاد چنین فضای مسموم و بی ثباتی در دانشگاه تربیت مدرس چیست؟ مسئولیّت فضای مشوّش و آشفته‎ی کنونی حاکم بر دانشگاه تربیت مدرس در روزهای منتهی به امتحانات پایان ترم، با چه کسی و یا کسانی خواهد بود؟ در میان این آشفته بازار مشغولیّت تام وزارت علوم به سیاست بازی و سیاست کاری، آیا لحظه ای به تبعات سوء ایجاد چنین فضای ناآرامی بر روان و اندیشه ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، اندیشیده شده است؟

ضمانت اجرای برگزاری چنین رفراندوم و نظرسنجی عجیب و غریب به اصطلاح آزاد از سوی وزارت علوم چیست؟ آیا حقیقتاً وزیر علوم، گزینه‎ انتخابی اساتید گرامی شرکت کننده در رفراندوم مذکور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد، یا گزینه‎ نهایی وی ، مدّت‎هاست که معیّن شده ‎است و این قضایا، صرفاً جنبه نمایشی و تشریفاتی خواهد داشت؟

با کمال احترام به اساتید گرانقدر دانشگاه، جایگاه ابراز و اعمالِ ‏نظر و مشاورت دانشجویان، کارمندان و سایر ذی ‎نفعان دانشگاه تربیت مدرس به ‎ازای انتخاب ریاست بعدی دانشگاه، در کدامین سطح از سطوح تصمیم سازی لحاظ شده است؟

در پایان، امید است که متولّیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اندیشه ای نو و طرحی جدید مبتنی بر تعقّل و تفکّر اسلامی و ان شاالله فراجناحی، به اساسی ترین رکن رکین دانشگاه تربیت مدرس که همانا قشر دانشجوی آن است ، احترام و توجه بیش از پیشی عنایت فرمایند و با اعلان رسمی و تعیین تکلیف نهایی در مورد وضعیت ریاست دانشگاه و همچنین توضیح در مورد وقایع اخیر بوجود آمده ،آرامشی را که با مدیریت وزارت علوم از صفحه دانشگاه تربیت مدرس کم رنگ شده است بطور مجدد به صحن دانشگاه بازگردد.

آمار بازدید: 219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image