ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه درخواست نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه تربیت مدرس درباره "پرونده 3000 دانشجوی بورسیه"

درخواست نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه تربیت مدرس درباره "پرونده 3000 دانشجوی بورسیه"

نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به انتشار خبر «پذیرش بدون آزمون 3000 دانشجوی بورسیه در دولت گذشته» که حدود نیمی از آنها فاقد شرایط علمی بوده‌اند، گفت:‌ از وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با تمام قدرت به این مساله ورود کنند و از مراجع ذی‌صلاح پیگیر این موضوع باشند.


محمدرضا شهباز بگیان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همچنین گفت:‌ وقتی دانشجوی دکتری مطلع می‌شود که 3000 نفر بدون طی مراحل درست وارد دانشگاه شده‌اند واقعا ناراحت و ناامید می‌شود. افرادی که از راه درست وارد دکتری می‌شوند و در آزمون دکتری شرکت می‌کنند بسیار زحمت می‌کشند در ابتدا آزمون کتبی می‌دهند و بعد از آن مصاحبه می‌شوند. در این میان دانشجویان و خانواده‌هایشان متحمل استرس و فشار زیادی می‌شوند و ورود به دوره دکتری یک آرمان و آرزوی دانشجو محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه «بخشنامه‌ای که در دولت گذشته تصویب شده است خالی از اشکال نیست»، اظهار کرد:‌ گر چه ورود این 3000 نفر براساس قانونی بوده که آن زمان تصویب شده اما همین قانون نیز خالی از اشکال نیست؛ مگر می‌شود کسی بدون آزمون وارد دانشگاه شود. زمانی که آزمون را برمی‌داریم جای تخلف و فساد باز می‌شود؛ چرا که در ورود افراد به شکل سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی افزود: اگر این بخشنامه را هم درست بدانیم بخش زیادی از این افراد که هیچگونه صلاحیت علمی نداشته‌اند و در حالی که در داخل کشور در هیچ دانشگاهی قبول نشده‌اند بورسیه دکترای خارج گرفته‌اند و به خارج از کشور رفته‌اند.

نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه تربیت مدرس همچنین با تاکید بر اینکه «با وجود اینکه این قانون را قبول نداریم اما به آن احترام می‌گذاریم» اظهار کرد: متاسفانه همین قانون نادرست هم رعایت نشده است و این مساله است که باعث می‌شود که دردها و آلام دانشجوهایی که با زحمت بالا آمده‌اند بیشتر سر باز کند. اکنون روحیه ناامیدی در بین خانواده‌هایی که آرزو داشتند فرزندانشان در مقطع دکتری تحصیل کنند به وجود آمده است.

شهبازبگیان با تاکید بر اینکه «اگر این موارد پیگیری و متخلفان معرفی و برخورد نشود قطعا مشروعیت و قانونمداری وزارت علوم زیر سوال می‌رود» اظهار کرد:‌ نیمی از این 3000 نفر بدون معدل یا با معدل کم و بدون رعایت شرط سنی وارد دوره دکتری شده‌اند. وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی باید با تمام قدرت این موارد را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری کند.

وی افزود: نمی‌دانم می‌شود جلوی تحصیل آنها را گرفت یا خیر اما اما وزارت علوم و دانشگاه‌ها ضمن برگزاری آزمون مجدد برای آنها، باید از ورود این افراد به عنوان عضو هیئت علمی به دانشگاهها جلوگیری کنند.

نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه تربیت مدرس همچنین با اشاره به اینکه «وضعیت این دانشگاه در مورد این 3000 نفری که بدون آزمون جذب دانشگاه شده‌اند وضعیت بدی نیست» گفت: از آنجایی که دانشگاه تربیت مدرس مولود انقلاب اسلامی است در این دانشگاه نباید کوچکترین تخلفی صورت بگیرد اما متاسفانه این اتفاقات در این دانشگاه نیز رخ داده است.

وی در همی زمنیه مدعی شد که یکی از مسئولان دانشگاه فرزند خودش را بورس خارج کرده و به خارج از کشور فرستاده و با اینکه در دانشگاه دیگری تحصیل کرده در همین دانشگاه جایابی کرده است.

همچنین بر اساس ادعای وی مورد دیگری در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد که از همین سه هزار نفر بوده که آیین‌نامه را به خاطر او تغییر داده‌اند. این فرد دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس شده و در عرض هشت روز حکم بورسیه هیئت علمی خود را دریافت کرده است.

وی تصزیح کرد: رخ دادن اینگونه مسائل از انصاف به دور است.

این دانشجوی دکتری در پایان افزود: این مسائل باعث نگرانی است و باید جلوی آنها گرفته شد. دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس هم از وزیر علوم و هم از رییس آینده دانشگاه تربیت مدرس درخواست دارند از ورود این افراد به این دانشگاه تحت عنوان عضو هیئت علمی جلوگیری شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 293 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image