ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی وزارت علوم و جمعیت هلال احمر تفاهم‌نامه امضا کردند

معاونت فرهنگی وزارت علوم و جمعیت هلال احمر تفاهم‌نامه امضا کردند

با هدف افزایش همکاری‌های کانون‌های دانشجویی هلال احمر تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی وزارت علوم و سازمان جمعیت هلال احمر ایران منعقد شد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محورهای این تفاهم‌نامه که در حاشیه گردهمایی معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور منعقد شد، «برنامه‌ریزی و آموزش دانشجویان، با محوریت خدمات بشردوستانه، امدادی، اجتماعی و فرهنگی، توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های مرتبط با هلال احمر و نیز کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، کمک به امر سلامت جامعه و دفاع از ارزش‌های انسانی در قالب برنامه‌های امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم ملی و بین‌المللی از طریق همایش‌ها و سمینارها و سایر اقدامات فرهنگی، مشارکت در امر ساماندهی اوقات فراغت دانشجویان، توانمندسازی اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در امور مرتبط با وظایف سازمان و ایجاد زمینه‌های لازم برای تعامل و نیکوکاری جوانان دانشجو، همچنین تلاش برای ایجاد وفاق و همدلی در میان دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه به ویژه نیازمندان و آسیب‌دیدگان» است.

همچنین در این مراسم دکتر سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم انعقاد این تفاهم‌نامه را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: سازمان هلال احمر قول‌های خوبی به ما داده که نمی‌گویم چیست اما حمایت‌های خوبی است.

وی افزود: امیدواریم کانون‌های هلال احمر در دانشگاه به روزترین و کارآمدترین کانون‌های ما باشند. ایده‌آل ما این است که تعداد اعضای این کانون‌ها هم در هر دانشگاه عددی چهار رقمی باشد.

معاون فرهنگی وزیر علوم تصریح کرد:‌ در این صورت انتظار داریم اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای افتاد یکی از اولین جاهایی که سازمان هلال احمر برای کمک اعلام می‌کند کانون‌های دانشگاهی باشند.

در ادامه این برنامه وحید قبادی دانا رییس سازمان جوانان هلال احمر نیز با بیان اینکه صلیب سرخ و هلال احمر سه رکن دارند گفت: مورد اول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که مصدومان ناشی از حوادث مسلحانه را پوشش می‌دهد است. مورد دوم فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر که متشکل از کشورهای مختلف هستند و شورای حکام را تشکیل می‌دهند و رکن سوم جمعیت‌های ملی که در همه کشورها وجود دارند و در کشور ما از سه سازمان و دو معاونت اصلی تشکیل شده است.

وی مهم‌ترین وظیفه سازمان جوانان هلال احمر را « جلب و ساماندهی موثر جوانان و تربیت آنها برای حضور در فعالیت‌های بشردوستانه» برشمرد و افزود: هلال احمر و صلیب سرخ فقط برای امداد و نجات نیست و در برخی کشور ها اصلا بحث امداد و نجات را در حوزه فعالیت‌های خود ندارد.

رییس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه با بیان اینکه رئیس جمعیت هلال احمر ایران به عنوان عضو شورای حکام انتخاب شده است اظهار کرد:‌ در حال حاضر دو میلیون نفر عضو فعالیت‌های سازمان جوانان هستند و یکی از آموزش‌های ما امداد و نجات و کمک‌های اولیه است.

وی همچنین از کانون‌های دانشجویی هلال احمر خواست که فعالیتشان پاکیزه، شفاف و به دور از هرگونه کار جناحی و سیاسی باشد.

قبادی دانا اهداف اصلی هلال احمر و صلیب سرخ را تسکین آلام بشری، حفظ کرامت انسانی، تامین سلامت انسان‌ها و تلاش برای صلح‌دوستی و تفاهم بین انسان‌ها دانست و تصریح کرد:‌ فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر هیچ‌گونه تلاقی و هم‌پوشانی با تشکل‌های دیگر ندارد و بازویی برای فعالیت‌های بشردوستانه است که امیدوارم فضای رونق آن در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

آمار بازدید: 174 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image