ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ثبت‏نام 5 هزار فارغ‏التحصیل جویای کار در «استان مجازی» گلستان

ثبت‏نام 5 هزار فارغ‏التحصیل جویای کار در «استان مجازی» گلستان

پدر علم فناوری اطلاعات ایران گفت: 5 هزار فارغ‏التحصیل بیکار در 400 رشته مختلف دانشگاهی در طرح «استان مجازی» در استان گلستان به عنوان پایلوت کشوری ثبت‏نام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‏اکبر جلالی ظهر امروز در نشست خبری در خصوص طرح «کارورزی مشاغل دانش بنیان حوزه ای‏سی‏تی دانش‏آموختگان جویای کار» اظهار داشت: با توجه به تعداد فارغ‏التحصیلان بیکار دانشگاهی، برای نخستین بار در کشور پروژه‏ای را در راستای آموزش کارورزی و ایجاد مشاغل دانش بنیان در قالب طرح «استان مجازی» در استان گلستان برنامه‏ریزی کردیم.

وی افزود: این پروژه در راستای سند اشتغال فناوری اطلاعات کشور زیر نظر شورای اشتغال مشاغل ای‏سی‏تی ریاست جمهوری، فعالیت خود را از بهمن 1392 در استان گلستان به عنوان پایلوت کشوری آغاز کرد.

پایان فاز اول طرح «استان مجازی» در گلستان

پدر علم فناوری ایران خاطرنشان کرد: در مرحله اول اجرای این پروژه، طی فراخوانی از فارغ‏التحصیلان بیکار دانشگاهی استان گلستان خواسته شد تا در سامانه الکترونیکی v-golestan.ir با سقف پذیرش 5 هزار نفر ثبت‏نام کنند که در تاریخ 28 اردیبشهت 1393 این عدد تکمیل شد و فاز اولیه طرح بسته شد.

جلالی در اعلام نتایج حاصل از ثبت‏نام بیان داشت: از 5 هزار نفر ثبت‏نام کننده 2 هزار و 286 نفر مرد و 2 هزار و 714 نفر زن بودند.

وی در همین راستا ادامه داد: از مجموع ثبت نام‏کنندگان جویای کار، هفت نفر فارغ‏التحصیل مقطع دکتری، 505 نفر مقطع ارشد، 3 هزار و 280 نفر کارشناسی، 815 نفر کاردانی و 390 نفر نیز در سایر مقاطع، تحصیلات خود را به اتمام رساندند.

مشاور علمی و فناوری استاندار گلستان تعداد ثبت‏نام کنندگان را در پنج شهر اول استان به ترتیب اولویت یک هزار و 732 نفر در گرگان، 508 نفر در گنبدکاووس، 465 نفر در آزادشهر، 402 نفر در رامیان و 327 نفر در گالیکش اعلام کرد و گفت: طبق آمار به دست آمده، شهر گرگان بیشترین تعداد ثبت‏نام کننده و شهر جلین با سه ثبت‏نام کمترین ثبت‏نام کننده را به خود اختصاص دادند.

جلالی در رابطه با تعداد افراد جویای کار بر اساس رشته تحصیلی نیز بیان داشت: از 5 هزار ثبت‏نام کننده با تنوع رشته‏های تحصیلی در 400 عنوان، بیشترین بیکار را رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‏افزار داشت در حالی که این رشته در کشورهای توسعه یافته از مهمترین و پولدارترین رشته‏ها است.

وی افزود: رشته حسابداری با 490 ثبت‏نام کننده، برق با 226 نفر، فناوری اطلاعات با 218 نفر، کشاورزی با 173 نفر، عمران با 163 نفر، حقوق با 159 نفر، مدیریت با 139 نفر، معماری با 118 نفر و ریاضی با 78 نفر از دیگر رشته‏های پرجمعیت در تعداد ثبت‏نام کنندگان بودند.

استاد تمام دانشگاه علم و صنعت این اطلاعات را برای سرمایه‏گذاری‏های استان گلستان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این اطلاعات برای سیاست‏های کلان در شورای تحول استان قابل استفاده است برای مثال می‏توان در توصیه به دانشگاه‏ها نسبت به توسعه رشته‏ها و همچنین تطبیق رشته‏ها با تعداد نیروی انسانی از آن بهره برد.

جلالی با بیان اینکه پس از اتمام فاز ثبت‏نام و فراخوانی ثبت‏نام شوندگان توسط اداره کل تعاون برای راستی‏آزمایی اطلاعات وارده شده وارد فاز سوم می‏شویم، گفت: در مرحله سوم طی یک گردهمایی توجیهی توسط مسئولان کشوری و استانی در خرداد ماه سال جاری رایزنی‏های لازم را با نهادهای کشور انجام داده و علاوه بر یاری گرفتن از حمایت‏های آنان برای موفقیت در طرح، سعی می‏شود این طرح در کل کشور اجرایی شود.

آموزش رایگان، بیمه و مدرک بین‏المللی در طرح «استان مجازی» گلستان

مجری طرح اشتغال دانش‏بنیان در ادامه یادآور شد: پس از گردهمایی، به ترتیب اولویت ثبت‏نام، قرارداد تنظیم می‏شود و پس از اتمام این مرحله افراد به سازمان فنی حرفه‏ای برای آموزش‏های ابتدایی معرفی شده و پس از آن نیز افراد مستعد به شرکت‏ها و نهادهای استانی برای شروع به کار معرفی می‏شوند.

وی با بیان اینکه به افرادی که موفق به ورود به طرح شوند سه امکان نظیر بیمه، آموزش رایگان و مدرک بین‏المللی تعلق می‏گیرد، خاطرنشان کرد: تعداد مشاغل کشور ما نسبت به کشورهای توسعه‏یافته کم است و به شغل‏های سنتی اکتفا کرده‏ایم در حالی که تنها راه اشتغال در کشورمان روی آوردن به شغل‏های دانش‏بنیان است.

جلالی همچنین به برخی موارد که مانع طرح محسوب می‏شوند، اشاره کرد و اظهار داشت: برای جبران این زیرساخت‏ها در گذشته اختصاص وام را تجربه کرده‏ایم و نتیجه نگرفتیم از این رو مشکل نبود سرمایه اولیه و راه حل آن اختصاص وام نیست بلکه مشکل ما در آموزش و نیروی انسانی غیرکارورز و همچنین عدم بهره‏جویی از مشاغل دانش‏بنیان است.

پدر علم فناوری ایران در این راستا به بندهای سیاست‏های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: وظیفه حاکمیت ایجاد فرصت برای شراکت همگانی است، باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و روی آوری به کارآفرینی و ایجاد اشتغال‏های دانش‏بنیان و تربیت نیروی کار متخصص کشور را ببریم به سمتی که تحصیلات دانشگاهی خروجی مناسبی داشته باشد.

وی در پایان به دروس آموزشی در دوره شرکت در فنی و حرفه‏ای اشاره کرد و اظهار داشت: درس مقدمه‏ای بر روابط عمومی، مقدمه‏ای بر فناوری اطلاعات و کاربردهای آن، بازاریابی الکترونیکی، آموزش استفاده حرفه‏ای از تبلت، آموزش استفاده حرفه‏ای تلفن هوشمند و آموزش تایپ تند از سر فصل‏های مهم آموزشی کارورزی طرح استان مجازی است.

آمار بازدید: 231 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image