ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد نقش فرهیختگان کشور در رشد دانشگاه آزاد

نقش فرهیختگان کشور در رشد دانشگاه آزاد

عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد گفت: فرهیختگان کشور در رشد دانشگاه آزاد و حرکت تاریخی این دانشگاه نقش بسزایی داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالله جاسبی عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد گفت: در طول حرکت تاریخی این دانشگاه با دوره‌های سختی مواجه شدیم و چند مرحله سخت و نفس‌گیر داشتیم که یکی از آنها تاسیس رشته‌های پزشکی بود که به شدت با ما مخالفت شد، البته وزارت بهداشت برخورد خطی نداشت ولی معتقد بود رشته‌های پزشکی فقط باید در اختیار دانشگاه‌های دولتی قرار بگیرند.

وی افزود: من به این سخنان قانع نبودم با آیت‌‌الله هاشمی صحبت کردم و وی موافق بود که رشته‌های پزشکی تاسیس شود. ما می‌خواستیم در کشور 40 دانشکده پزشکی بزنیم.

جاسبی ادامه داد: در آن زمان حزب جمهوری اسلامی تازه تاسیس شده بود ولی ارتباط من با آیت‌الله خامنه‌ای بسیار زیاد بود که از ایشان کمک خواستم و ایشان گفتند پیشنهادی می‌دهم که اگر آقای هاشمی موافقت کند من هم موافقم و پیشنهاد دادند نامه‌ای برای ایشان ارسال کنیم تا این قضیه در دستور کار رؤسای سه قوه قرار گیرد.

جاسبی اظهار داشت: پس از موافقت هاشمی نامه در دستور کار قرار گرفت و در جلسه آخر رؤسای سه قوه قبل از رحلت امام خمینی(ره) این قضیه مطرح شد که ما برنامه‌هایمان را ارائه دادیم ولی وزیر بهداشت گفت اصلا امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توانید در سطح علوم پایه در تهران و تبریز دانشکده داشته باشید.

وی گفت:‌ آیت‌الله هاشمی در آن زمان به ما گفت دانشکده پزشکی را به تعداد کمتری تأسیس کنیم. در هنگام صرف شام، آیت‌الله موسوی اردبیلی به وزیر بهداشت گفت ما تبریز را یکی از روستاهای اردیبل می‌دانیم آن وقت شما می‌خواهید اردبیل دانشکده پزشکی نداشته باشد؟ که در آن زمان برای شهر اردبیل نیز به ما مجوز تأسیس دانشکده دادند.

وی با اشاره به نقش فرهیختگان در تحول پارادایمی دانشگاه آزاد گفت: پارادایم یک الگوی ذهنی است که باید مؤلفه‌های مهمی داشته باشد و در این مؤلفه‌ها یک نیروی پیش‌برنده لازم است که فرهیختگان در دانشگاه آزاد این نقش را داشتند.

وی افزود: فرهیختگان در دانشگاه آزاد پس از امام خمینی(ره) و هیأت مؤسس در رأس قرار داشتند که در آن زمان ما عده‌ای از این فرهیختگان را دعوت کردیم تا در تأسیس رشته‌های پزشکی به ما کمک کنند.

جاسبی اظهار داشت:‌ در مورد سایر رشته‌ها نیز زمانی که می‌خواستیم دوره دکتری را راه‌اندازی کنیم همه موضع گرفتند ولی ما آغاز کردیم.

جاسبی ادامه داد: فرهیختگان یخ منجمد دانشگاه را شکستند و در حال حاضر نیز که 8 سال تا 40 سالگی این دانشگاه مانده است، می‌خواهیم همه کمک کنند تا از نظر کیفیت نیز به سطح بهترین دانشگاه‌های جهان برسیم.

آمار بازدید: 100 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image