ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه یک استاد خوب باید بتواند دانشجو را پرسشگر تربیت کند

یک استاد خوب باید بتواند دانشجو را پرسشگر تربیت کند

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به برخی سیاست‌ها و برنامه‌های موجود در وزارت بهداشت و دانشگاه انتقاد کرد و گفت: انتصابی بودن مدیر گروه‌ها، ارتقای اساتید بر اساس فعالیت های فرهنگی و همچنین سلب استخدام اعضای هیات علمی از حیطه اختیارات دانشگاه و واگذاری این وظیفه به وزارت بهداشت از موضوعاتی است که باید در حیطه پزشکی اصلاح شود.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد علی صدیقی گیلانی متخصص اورولوژی و از برگزیدگان دوازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد که در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اثرگذاری و ایجاد سئوال در ذهن دانشجویان را از مهمترین وظیفه یک استاد دانست و افزود: یک استاد خوب باید بتواند دانشجو را پرسشگر تربیت کند.

وی تصریح کرد: سنت بسیار حسنه‌ای است که علم و زحمت کشان آن را پاس بداریم. اگر قرار است که دانشگاه، دانشگاه باشد و علاوه بر علم، پرورش وجود داشته باشد، باید مجموعه‌ای را که شامل اساتید، دانشگاه و دانشجویان است در استقلال دانشگاه بتوانیم ببینیم.

گیلانی گفت: قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده که علی رغم اینکه وزارت علوم در مقایسه با وزارت بهداشت در این زمینه بهتر عمل کرده است، کاری که در زمان دکتر ظفرقندی شروع شد و آن انتخاب رییس دانشگاه توسط اعضای هیات علمی بود و این طرح مدتی متوقف شده بود دوباره در حال پیگیری است.

این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران به برخی سیاست‌ها و برنامه های موجود در وزارت بهداشت و دانشگاه انتقاد کرد و افزود: انتصابی بودن مدیر گروه ها، ارتقا اساتید بر اساس فعالیت های فرهنگی و همچنین سلب استخدام اعضای هیات علمی از حیطه اختیارات دانشگاه و واگذاری این وظیفه به وزارت بهداشت از موضوعاتی است که باید اصلاح شود.

دکتر یلدا به عنوان پیشکسوت‌ترین استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اعضای جهاد دانشگاهی زحمت های بسیاری می کشند گفت: انتخاب محدود این تعداد استاد در هر دوره به این معنی نیست که دیگر اساتید، برگزیده نیستند بلکه به این دلیل است که هر سال انتخاب محدود است.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر رسول میر شریفی - متخصص جراحی عروق و یکی از اساتید برگزیده این همایش تصریح کرد: برای من افتخار است که در جمع خانواده بزرگ پزشکی خودم باشم. در واقع اساتید این دانشگاه انسان‌های والایی هستند که برای تسکین درد بیماران برای خود تعهد و رسالت قائل هستند.

وی در پایان گفت: من در آغاز کار دانشجویان به آنها می گویم که اگر بخاطر مسائل مادی و غیر معنوی این رشته را انتخاب کرده اید بروید سراغ یک رشته دیگر. در این رشته عشق و علاقه باید داشته باشید چون در قبال بیماران خود تعهداتی دارید و هر جا که برای تسکین دردهای بیماری کاری انجام دهید تا پایان هستی در خیر وی شریک هستید.

دکتر محمد جهانی - متخصص خون و انکولوژی و یکی دیگر از 12 اساتید برگزیده دوازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد گفت: در واقع تأکید خداوند بر افزایش علم دلیلی برای این گردهمایی است و پیامبر قسم می‌خورد که وجود یک عالم برای ابلیس سخت‌تر از صد عابد است زیرا عابد به فکر خودش است اما عالم به فکر دیگران است.

وی افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند: " کسی که دنبال علم است، علم صاحب علم را محافظت می کند اما کسی که دنبال مال است باید برای آن محافظ قرار دهد و علم با بخشیدن زیاد می شود اما مال با بخشیدن کم می شود".

در ادامه دکتر معصومه ذاکری مقدم - متخصص مراقبت‌های ویژه و پرستاری و استاد برگزیده دوازدهمین مراسم نکوداشت استاد خاطرنشان کرد: از اساتید پیشکسوتی که علاوه بر آموختن پرستاری و هنر مراقبت از بیمار، سعه صدر و عشق به کار را نیز به من آموختند سپاسگزارم و به عنوان یک معلم لحظاتی که در کلاس بودم را جزو زندگی و عمر خودم نمی دانم چون عاشق شاگردانم و عاشق کارم بوده‌ام.

انتهای پیام

آمار بازدید: 150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image