ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه انتقاد معاون وزیر علوم از سوءنیت‌ها و بدفهمی‌ها درباره دانشگاه‌ها

انتقاد معاون وزیر علوم از سوءنیت‌ها و بدفهمی‌ها درباره دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به تاکید وزیر علوم بر اینکه باید مدافع استقلال دانشگاه باشیم، اظهار کرد: دانشگاه یک نهال و درخت برومندی است که در یک کشور جایگاه محوری دارد و استقلال دانشگاه برای ما بسیار حیاتی است و این امر با این تلازم دارد که ارتباطات و تعاملات ما روزافزون شود.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سیدضیاء هاشمی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها گت: فعالیت های ما در مدیریت و تعامل با افکار عمومی باید تفکر مدار ، مشارکت مدار و اطلاع مدار باشد.

وی گفت: دو مجموعه روابط عمومی و حوزه فرهنگی در وزارت علوم تعامل بسیار نزدیکی با هم دارند و امیدواریم در سطح دانشگاه ها نیز این رویه وجود داشته باشد تا این دو مجموعه بتوانند در کنار سایر بخش ها در مدیریت امور و ساماندهی مسائل فرهنگی هم در درون سازمان و هم در تعامل با سازمان های دیگر دست در دست هم دهند و تصویر خوبی از سازمان ها و دانشگاه ها در جامعه در تعامل با سازمان های مرتبط و غیر مرتبط بویژه در افکار عمومی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی چشم و گوش سازمان محسوب می شود افزود: از این رو هم باید سخنگوی مجموعه سازمان و هم جذب کننده و گیرنده پیامهای مطرح شده از بیرون سازمان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم کار روابط عمومی و حوزه فرهنگی را فعالیتی خطیر، وسیع، مستمر و شبانه روزی دانست و تصریح کرد: در واقع یک شریان حیاتی و رابطه دائمی بین سازمان و بیرون توسط روابط عمومی انجام می شود و بویژه در شرایط جدید کار دشوار و پرمخاطره ای است و آنچه توقع است که از این فعالیتها به دست آید ایجاد حسن نیت و اعتماد متقابل است.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی آئینه سازمان است و این آئینه باید هر چه شفاف تر باشد تا کارکرد بهتری داشته باشد خاطر نشان کرد: ما توقع داریم آنچه در سازمان اتفاق می افتد به افکار عمومی منعکس شود اتفاقی که در حال حاضر نمی افتد و تصویر درستی از دانشگاه ها به بیرون عرضه نمی شود و متأسفانه تصویر سازی هایی که صورت می گیرد گاهی با سوء نیت و بدفهمی همراه است و تذکرات جدی نیز به برخی رسانه ها داده شده و امیدواریم آینده بهتری داشته باشیم.

دکتر هاشمی افزود: دولت که بار اجرایی را به دوش دارد و وزارت علوم که متکفل ترویج گفتمان علم و فناوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان و تأمین کننده پشتوانه علمی برای حرکتهای کلان کشور است نیاز دارد که واقعیت در افکار عمومی به درستی عرضه شود و اگر همکاری افکار عمومی و همدلی مردم نباشد این امر به درستی انجام نمی پذیرد.

وی با اشاره به توصیه امیرالمؤمنین در نهج البلاغه مبنی بر اینکه شما باید چشم و گوش هایی در جامعه داشته باشید تصریح کرد: توده مردم در مدیریت اسلامی نقش اساسی دارند و در مدیریت اسلامی نمی توانیم کار خود را صرف نظر از مخاطبان و کاربران به پیش ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم دانشگاه را نهاد فرهنگی دانست و گفت: دانشگاه متولی ارتقای فرهنگ به معنای جامع از جمله توسعه علم، علم آموزی، ترویج و بهره گیری از علم برای پیشرفت جامعه است نمی توانیم برای توده مردم که توده ای فرهیخته هستند عمل کنیم.

وی افزود: در این فرصت تاریخی نیاز به اعتمادسازی داریم و باید حرکت کشور را تسریع کنیم و قطعا دولت به طور کلی و وزارت علوم به صورت خاص رسالت دشواری بر دوش دارند.

دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: باید در چشم اندازهای درازمدت تر برویم به سمتی که جایگاه اول کشور و جایگاه شایسته مردم کشور و تاریخ خودمان را پیدا کنیم و این امر مستلزم ایجاد همدلی از طریق ترویج و تسهیل تعاملات فراهم می شود و این حوزه مسئولیت اصلی روابط عمومی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کسانی به دنبال اعتمادشکنی هستند و دنبال این امر هستند که دانشگاه را به عنوان دانشگاهی نامطلوب تصویر کنند، گویی که دانشگاه پیشگام تخریب فرهنگ ملی است در حالی که دانشگاه باید پیشگام ترویج دینداری، ترویج و تحکیم سنتهای اصیل و ریشه دار و تقویت حرکت رو به پیشرفت جامعه باشد و قطعا این چنین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: ما روابط عمومی را به عنوان ترجمان عقلانیت حاکم در یک سازمان، تصویر کننده و تصویر ساز واقعیت های دانشگاه و وزارت علوم و ارائه کننده دیدگاه ها، نظرات و فعالیت های دانشگاه در بیرون می دانیم و این کار در جامعه امروز امری پیچیده است که بدون رقابت صورت نمی گیرد و رقابتی سرسام آور و جدی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی وجود دارد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: اگر قرار است حسن ظن و اعتماد ایجاد کنیم، باید روابط عمومی های ما خوشنام باشند و خوشنامی در عرصه کلان به معنای آنکه فقط آدم های خوبی متولی روابط عمومی باشند نیست بلکه این آدم های خوب باید بتوانند هویت و اعتبار سازمانی را از طریق فعالیتهای تخصصی انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه فرهنگی در دانشگاه ها قوی است اظهار داشت: سرمایه اجتماعی به معنای تنظیم مناسب روابط و تعاملات مبتنی بر آگاهی و مشارکت در مسیر تحقق اهداف است و ما نیاز داریم سرمایه اجتماعی خود را تقویت کنیم و متکی به این سرمایه اجتماعی که همراه با آگاهی و مشارکت و اعتماد است بتوانیم سایر سرمایه های خود را تقویت کنیم و تعامل با بیرون سازمان، مهم ترین اقدامات برای تقویت سرمایه اجتماعی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: با شکل گیری دولت تدبیر و امید و جریانات مجموعه های خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناخودآگاه موجب تخریب این سرمایه اجتماعی شدند و ما بایستی این سرمایه ها را احیا کنیم.

وی اخلاق و صداقت را محور دانست و گفت: ما برای مقابله با دیگران از دایره صداقت و اخلاق خارج نخواهیم شد و البته حفظ این محوریت در درازمدت نتیجه بهتری دارد و ما متکی به ارزشها و باورها و هنجارهای دینی و اصیل جامعه خود هستیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: ما به عنوان دانشگاه و نماد فرهنگی و علمی کشور نسبت به این حوزه ها دغدغه داریم و در تعامل با سایر بخشها ما باید متولی امر به معروف و نهی از منکر باشیم و البته باید تصویر درستی از این مفاهیم متعالی ارائه دهیم و مفاهیم و تعابیری که از عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و ارزشهای اسلامی ارائه می شود یکسویه، تک بعدی و ناقص نباشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این مفاهیم ،ارزشهای اصیل دینی، باورها و هنجارهای ریشه دار اجتماعی ما به درستی تصویر شود مطمئنا دانشگاهیان فرهیخته و دانشجویان عزیز با فطرت و صفای دل پیشگام خواهند بود در همراهی با اینها و نباید فضاسازی های موجود اعتماد به نفس و خودباوری را از ما سلب کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر گفت: دانشگاه مرکز علم، فرهنگ و دین است و جایگاه رفیعی دارد و در این حوزه با سازمان های رسمی، دینی و حوزه های علمیه تعامل می کنیم و بهره می گیریم و این تعاملات باعث افزایش سرمایه اجتماعی ما است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 117 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image