ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تکیه بر دیپلماسی علم؛ یکی از راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاههاست

تکیه بر دیپلماسی علم؛ یکی از راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاههاست

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در دیدار با دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای این دانشگاه در حوزه علوم انسانی خواستار ایجاد زمینه های مناسب همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های جهان اسلام از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و تعاملات بین‌المللی در این زمینه شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر سلیمی همچنین با تأکید بر جایگاه دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان قطب علوم انسانی کشور، تصریح کرد: این دانشگاه با بهره‌مندی از اعضای هیأت علمی مجرب و همچنین دو هزار دانشجوی دکتری، آمادگی تعامل و برقراری ارتباط نظام مند علمی با حوزه‌های علمیه و جلب مشارکت علمای حوزه در تدوین دروس اسلامی به خصوص در حوزه اندیشه سیاسی اسلامی، اقتصاد اسلامی، فلسفه اسلامی و... را دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: تعامل با دانشگاه‌های معتبر جهان اسلام و تبادل نظر و گفت‌وگو در آموخته‌های مورد بحث در راستای وحدت کشورهای اسلامی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با همکاری‌های مشترک بتوانیم در این عرصه گام های مؤثری را شاهد باشیم.

دکتر احمدوند معاون دانشگاه علامه طباطبایی نیز در سخنانی به اقدامات انجام شده دانشگاه علامه طباطبائی در تحقق و عملیاتی شدن سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم سند اسلامی شدن دانشگاهها تکیه بر دیپلماسی علم است و در این راستا، دانشگاه علامه طباطبائی ظرفیت و آمادگی لازم را برای تعامل بیشتر با دانشگاه های جهان اسلام دارد.

وی با تأکید بر ضرورت نظریه پردازی در حوزه‌ علوم انسانی و دستاوردهای استادان این دانشگاه افزود: اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در زمینه‌ نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دارند، به طوری که در سالهای اخیر در حوزه‌های علوم تربیتی، ارتباطات با مدیریت و روابط بین المللی شاهد ارائه نظریه پردازی‌هایی از طریق برگزاری کرسی‌هایی در سطح دانشگاه بوده‌ایم.

احمدوند خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط و تبادل نظر با دانشگاه‌های جهان اسلام از طریق مجمع تقریب مذاهب اسلامی می‌تواند نقش بسیار سازنده و تأثیرگذاری را در دستیابی به همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های جهان اسلام ایفا نماید.

انتهای پیام

آمار بازدید: 145 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image