ارتباط مستقیم با 30804 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بزرگ در مورد زنان و خانواده ایجاد کرد

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بزرگ در مورد زنان و خانواده ایجاد کرد

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بزرگ در مورد زنان و خانواده ایجاد کرد و شرایط زنان و دختران امروز با زنان و دختران قبل انقلاب قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیت اله سیدمحمد موسوی بجنوردی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد در همایش ملی چالش‌های خانواده ایرانی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: یکی از چالش‌های مهم خانواده قانون مدنی ما است، که ماده هزارو 105 این قانون ریاست شوهر را از خصائص شوهر می‌داند و این موضوع درست نیست.

آیت اله موسوی بجنوردی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های خانواده ازدواج دوم مرد است و تعداد زوجه‌های زیاد یک مرد حوزه خانواده را با بحران روبرو می‌کند، البته من قبلا هم گفته‌ام که ازدواج دوم مرد اگر باعث شکنجه زن اول شود حرام است.

وی تصریح کرد: اگر در قرآن هم آمده که مرد می‌تواند مثلا 4 زن بگیرد، بنابر شرایط و شروطی این را بیان کرده است و نباید از آن به اشتباه استباط کنیم.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال تاکید کرد: تعداد زن زیاد برای مرد باعث می‌شود خانواده با مشکل مواجه شود و اکثرا کسانی که دو زن دارند زندگی‌شان عزاخانه است.

موسوی بجنوردی ادامه داد: در گذشته من در سمینارهای خوبی در خارج از کشور در رابطه با خانواده شرکت می‌کردم و دولت گذشته با بهانه اینکه نمی‌تواند امنیت جانی مرا تامین کند از این کار جلوگیری می‌کرد.

وی با اشاره به این فرمایش امام(ره) که از دامان مرد زن به معراج می‌رود، افزود: این سخن بهترین تعریفی است که می‌شود از زن و خانواده داشت.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال با اشاره به دلاوری‌ها و رشادت‌های حضرت زینب بعد از شهادت امام حسین (ع) اضافه کرد: حضرت زینب و حضرت فاطمه(س) نمونه بارز یک زن کامل است و اگر حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران نبود حضرت فاطمه(س) مستحق پیامبری بود.

موسوی بجنوردی یادآور شد: در ایران فرهنگ‌های غلطی در حوزه خانواده وارد شده است که یکی از آنها دادن جهیزیه به دختران است و این موضوع ازدواج را سخت کرده است.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بزرگ در مورد زنان و خانواده ایجاد کرد و شرایط زنان و دختران امروز با زنان و دختران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی در خاتمه اظهار داشت: البته پسران نیز برای ازدواج با مشکلاتی روبرو هستند که این موضوع باعث شده میل آنها را برای ازدواج کاهش دهد.

آمار بازدید: 189 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image