ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پاسخ رییس دانشگاه علامه به اعتراضات انتخابات انجمن اسلامی

پاسخ رییس دانشگاه علامه به اعتراضات انتخابات انجمن اسلامی

رییس دانشگاه علامه طباطبایی درباره انتخابات انجمن اسلامی و برخی حواشی آن توضیحاتی ارایه کرد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین سلیمی روز یکشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه اعتراضات دانشجویان برای ما بسیار محترم است، گفت: نظرات دانشجویان چه موافق و چه مخالف برای ما محترم است، اما ما معتقدیم قانون حتی اگر بد باشد از بی قانونی بهتر است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اساسنامه انجمن‌ اسلامی دانشگاه علامه مصوب وزارت علوم نیست و با آیین نامه تشکل‌های سیاسی – اسلامی دانشجویان مغایرت دارد، اظهار کرد: تا زمانی که قانون اصلاح نشود ما نمی‌توانیم بر اساس قانونی که هنوز نوشته نشده رفتار کنیم. ضمن آنکه تمام رفتارهایی که درباره انتخابات انجام می‌شود، بر اساس آیین نامه‌هاست.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه از دانشجویان می‌خواهم که برای تحولات در دانشگاه عجله نکنند، تصریح کرد: ما هنوز در هیئت نظارت، تخلفات انتخابات را بررسی نکرده‌ایم و همکاران من در این هیئت جلساتی را با اعتراض کنندگان و برگزار کنندگان انتخابات داشته‌اند.

سلیمی افزود: از دانشجویان می‌خواهم به دو نکته توجه کنند: مورد اول اینکه ما واژگان برای رد صلاحیت را باید به گونه‌ای مناسب استفاده کنیم تعداد زیادی از کسانی که می‌خواستند در انجمن اسلامی کاندیدا شوند عضو انجمن نبودند و بعد آمدند که عضو تشکیلاتی انجمن بشوند اما عده‌ای از آنها را نپذیرفتند که عضو تشکیلاتی شوند بنابراین این مسئله ربطی به تایید یا عدم تایید صلاحیت ندارد.

وی همچنین درباره اینکه برخی از دانشجویان انصراف داده بودند و انتخابات به حدنصاب نرسیده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اگر انتخابات برگزار نمی‌شد و باطل می‌شد، همان هیئت مدیره قبلی به مدت یکسال کار خود را ادامه می‌دادند و ممکن بود اعتراضات دیگری ایجاد شود انتخابات برگزار شد البته برخی کاندیداها در روز انتخابات و در پای صندوق‌های رای انصراف دادند.

رئیس دانشگاه علامه با بیان اینکه به هر حال اساسنامه انجمن اسلامی توسط مجمع عمومی این انجمن تصویب و توسط هیئت نظارت تایید شده است، گفت: اینکه این اساسنامه خلاف اساسنامه تیپ وزارت علوم است بحث حقوقی دیگری است که باید پیگیری شود. اما اگر قرار است اساسنامه دیگری جایگزین این اساسنامه شود، باید مجمع عمومی انجمن اساسنامه را تصویب و هیئت نظارت آن را تایید کند. اینکه عده‌ای بگویند یا ما باید باشیم یا اگر کس دیگری باشد آنرا قبول نداریم، درست نیست.

سلیمی با بیان اینکه انجمن اسلامی تشکلی در کنار تشکل‌های دیگر است که باید با رضایت به کار خود ادامه دهد، اظهار کرد:‌ اگر از ابتدا این انجمن کار خود را با آشوب و تشنج ایجاد کند دچار مشکل خواهد شد. بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت‌ها در دانشگاه جنبه جنجال آفرینی نداشته باشد.

ادامه دارد...

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image