ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی منسوخ شدن فعاليت مدارس خودگردان و امكان ادامه تحصيل فرزندان اتباع مجاز

منسوخ شدن فعاليت مدارس خودگردان و امكان ادامه تحصيل فرزندان اتباع مجاز

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران در خصوص فعاليت "مدارس خودگردان" همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد گفت: با توجه به امكانات خوبي كه در سراسر كشور براي اتباع فراهم شده، فعاليت اين گونه مدارس منسوخ شده و با توجه ويژه دولت، فرزندان اتباع افغان از امكانات تحصيل برخوردار شده‌اند، لذا نيازي به استفاده از مكان‌هاي نامناسب و غيراستاندارد و غيرقانوني وجود ندارد.




عيسي موسوي‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» ايسنا، درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه پوشش تحصيلي فرزندان اتباع خارجي گفت: ايران همواره نگاه و رويكرد مذهبي، بشردوستانه و انقلابي به پناهندگان داشته و تمامي امكانات را براي اين افراد مهيا كرده است كه نمونه اين اقدامات بهرمندي اتباع خارجي مجاز از امكانات آموزشي، بهداشتي درماني، يارانه و ايجاد فرصت قانوني با طرح ساماندهي اتباع غيرمجاز است.



وي افزود: در تمامي كشورها و حتي كشورهاي اروپايي و آمريكايي مدعي حقوق بشر، 97 درصد پناهندگان در كمپ‌ها و در شرايط سخت زندگي مي‌كنند، اين درحاليست كه در ايران عكس اين مساله اتفاق افتاده و 97 درصد پناهندگان همانند شهروندان عادي ايراني و كنار آنها از همه امكانات بهره‌مند بوده و در شرايط بسيار خوبي زندگي مي‌كنند.



مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران تصريح كرد: ايران فراتر از بحث پناهندگان، اقدامي را انجام داده كه در دنيا

بي‌سابقه است و آن اجراي طرح "ساماندهي اتباع غيرمجاز" بود كه مراحل آن به پايان رسيد و با نگاه ويژه كشور به بحث ورود و خروج اتباع و قانونمند كردن آن، اين طرح با موفقيت اجرا شد.



موسوي‌نسب با بيان اينكه همه فرصتهاي قانوني براي اتباع خارجي و حضور قانوني آنها فراهم شده است، تاكيد كرد: چنانچه تبعه‌‌اي خارجي در كشور وجود داشته باشد كه در طرح ساماندهي شركت نكرده و يا شناسايي نشده باشد، بر اساس قوانين مربوطه مجرم شناخته مي‌شود و نه تنها امكان تحصيل براي فرزندان آنها فراهم نيست، بلكه با آنها برخورد خواهد شد.



مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران همچنين در خصوص وجود مدارس خودگردان همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد گفت: با توجه به امكانات خوبي كه در سراسر كشور براي اتباع فراهم شده است، فعاليت اين گونه مدارس منسوخ شده و با توجه ويژه دولت، فرزندان اتباع افغان از امكانات تحصيل برخوردار شده‌اند، لذا نيازي به استفاده از مكان‌هاي نامناسب و غيراستاندارد و غيرقانوني وجود ندارد.



موسوي‌نسب خاطرنشان كرد: عليرغم تمامي فرصتهاي قانوني فراهم شده، افرادي كه به هر دليلي بخواهند خارج از فرآيند قانوني و در قالب باند قاچاق انسان و غيره به ايران ورود و خروج داشته باشند، قطعا با آنها برخورد مي‌شود؛ البته قانونمند شدن رفت وآمد اتباع افغان به ايران نه تنها يك قانون است، بلكه خواسته و مطالبه نخبگان افغانستان نيز مي‌باشد.



وي تصريح كرد: خدمات ايران به پناهندگان و اتباعي كه در فرآيند قانوني ورود و خروج به ايران قرارگرفته‌اند، بي‌نظير است، لذا افراد بايد به قانون تمكين كنند و چنانچه تمايل به استفاده از امكانات كشور را دارند بايد حضور آنها مورد تاييد باشد.



موسوي‌نسب گفت: در حال حاضر بيماران هموفيلي، دياليزي، پيوندي و تالاسمي جزو بيماران خاص اتباع خارجي محسوب مي‌شوند و خدمات درماني به اين افراد ارائه مي‌شود. همچنينن اقشار آسيب‌پذير و اتباع داراي بيماريهاي خاص علاوه بر اينكه تحت پوشش بيمه تكميلي قرار دارند، از پرداخت عوارض خدمات شهري نيز معاف هستند.

کلمات کلیدی: مدارس خودگردان، ادامه تحصيل فرزندان اتباع مجاز، ادامه تحصیل اتباع مجاز در ایران، منسوخ شدن فعاليت مدارس خودگردان

آمار بازدید: 384 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image