ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم توجه به سلامت روان دانشجویان

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم توجه به سلامت روان دانشجویان

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم توجه به سلامت روان دانشجویان و تربیت افراد سالم، فعال سازی دانشجویان در موضوعات فوق برنامه و غیر درسی، ترویج اصول حرفه ای و احترام به دیگران تاکید کرد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر جعفریان در نشستی با مدیران معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز مشاوره دانشجویی را از مهم ترین مراکز دانست و گفت: شاید زندگی در محیط خوابگاه و به دور از خانواده، کار آسانی نباشد، از این رو اگر می خواهیم دانشجو از این مرکز دانشگاهی با سلامت روان و فکر خارج شود، صرف نظر از آموزش های علمی و آکادمیک، بایستی برنامه ریزی مناسبی برای توانمند سازی آنها داشته باشیم.

وی روش برخورد مناسب با دانشجویان را موجب تغییر دیدگاه آنها و رفع بسیاری از مشکلات خواند و افزود: اینکه دانشجویان بدانند، مسئولین دانشگاه برای آنها وقت می گذارند و قصد رسیدگی به مشکلاتشان را دارند خود تاثیرگذار بوده و فضای مناسبی در محیط ایجاد خواهد کرد.

جعفریان بر لزوم فعال سازی دانشجویان در موضوعات هنری و فوق برنامه تاکید کرد و برگزاری جشنواره دانشجویی را موجب بهبود این فضا دانست و گفت: هر چه دانشجویان را در موضوعات غیر درسی فعال نماییم، می توانیم توجه آنها را به موضوعات و مسائل اجتماعی بیشتر کنیم.

وی رشد امکانات تربیت بدنی را مثبت اما ناکافی خواند و تصریح کرد: اینکه افرادی تربیت نماییم که سالم باشند و به سلامت جسمی خود اهمیت دهند، موضوعی است که جای توجه دارد و هر چه بر آن انرژی بگذاریم ضرر نخواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ترویج اصول حرفه ای و احترام به دیگران تاکید کرد و افزود: متاسفانه این مسئله در جامعه دچار اختلال است و از این حیث دچار ضعف جدی هستیم اما در دانشگاه به دلیل اصول حرفه ای باید بر رعایت اخلاق و احترام به دیگران سرمایه گذاری نماییم.

وی احترام به دیگران را به معنای قبول تمامی درخواست های آنها ندانست و یادآور شد: اگر قصد نه گفتن به درخواست‌های افراد را داریم، باید با رعایت اصول رفتار حرفه ای و کاملا محترمانه باشد. افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند در آینده سرویس هایی را به مردم ارائه می دهند و اگر اصول رفتار حرفه ای را ندانند، هم خود و هم دیگران را دچار مشکل می کنند.

جعفریان در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از مشکلات دانشجویان اشاره کرد و گفت: اکنون زیر ساخت‌های IT در دانشگاه ایجاد شده اما باید به سمت مناسبی هدایت شود چرا که بستر IT مناسب یک زیر ساخت ضروری است و بدون کمک آن نمی توانیم حرکت کنیم.

وی امکان جذب منابع در پی برنامه ریزی صحیح و داشتن ایده های خلاقانه را امکان پذیر خواند و افزود: اگر ایده و فکر خوبی داشته باشیم، قطعا منابع آن نیز تامین خواهد شد و در واقع جذب منابع در پی افکار ما امکان پذیر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی موضوعات در محیط دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: وقتی سرویس و خدمتی از دانشگاه دچار اشکال می شود، به عنوان مثال هنگامی که افت سرعت در سرویس های IT رخ می دهد، در صورتیکه خود دلایل بروز اشکال را اطلاع رسانی کرده و پیگیری نماییم، بسیار بهتر از آن است که منتظر بمانیم تا دیگران تذکر دهند.

وی ضمن توجه به آموزش ضمن خدمت کارکنان، آن را موضوعی دائمی خواند و بر فراهم سازی شرایطی برای آموزش مناسب و مداوم کارکنان حوزه معاونت دانشجویی تاکید کرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 179 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image