ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان برای تنوع بخشی به درآمدهای اختصاصی مورد توجه دانشگاه‌ها باشد

ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان برای تنوع بخشی به درآمدهای اختصاصی مورد توجه دانشگاه‌ها باشد

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها تنوع بخشی به در آمدهای اختصاصی را مدنظر داشته باشند، گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از جمله راهکارهای تنوع بخشی به در آمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد حسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم در همایش معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه تهران گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنعت از جمله راهکارهای تنوع بخشی به در آمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها است.

وی اظهار داشت: معادل 2 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه در حال احداث در آموزش عالی وجود دارد که با در نظر گرفتن بودجه‌های موجود و میزان بالقوه افزایش قیمت‌ها برای اتمام آن به 20سال زمان نیاز داریم، لذا دانشگاهها باید حتماً به کسب در آمدهای دیگر علاوه بر بودجه دولت توجه کنند که استفاده از ظرفیت خیرین از جمله این راهکارها است.

امید گفت: اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاهی ابلاغ شده است و دانشگاه‌ها می‌توانند در این بنیادهای غیر دولتی عضو شده و از کمک‌های خیرین در ایجاد فضاهای آموزشی، خوابگاهی، پژوهشی و ورزشی بهرهمند شوند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها باید مورد توجه مسئولان دانشگا‌ها بویژه معاونان اداری و مالی قرار گیرد.

وی کوچک سازی و چابک سازی بدنه آموزش عالی را از سیاست‌های وزارت علوم در ستاد اصلی، دانشگاه‌ها و مراکز تابعه نام برد و از برنامه این وزارت برای تفویض اختیارات به دانشگاه‌ها خبر داد.

امید با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه‌ها در سال های 91 و 92 گفت: اواخر سال 1392 از طرف دولت به دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای شد و در عموم دانشگاه‌ها تا میانگین 95 درصد اعتبارات و در برخی تا 99 درصد بودجه مصوب تخصیص اعتبار صورت گرفت که به دانشگاه‌ها برای جبران مشکلات مالی کمک زیادی کرد.

وی افزود: همچنین در اواخر سال گذشته از طریق وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز 270میلیارد تومان در اختیار دانشگاه‌ها قرارگرفت که این نیز کمک خوبی برای آموزش عالی بود.

امید افزود: همچنین مقرر شد علاوه بر بودجه دانشگاه‌ها مبلغ 180میلیارد تومان از طریق معاونت نظارت راهبردی در اختیار آموزش عالی قرار گیرد تا در دانشگاه‌هایی که با در نظر گرفتن معیار سرانه دانشجویی بودجه کمتری دریافت کرده‌اند توزیع شود.

وی گفت: در سال 92 پیگیرهای زیادی برای اختصاص بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه دانشجویی صورت گرفت که در قانون بودجه عملیاتی نشد ولی برای سال 94قطعاً بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی اختصاص خواهد یافت و تعداد دانشجویان، دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی دایر، معیار توزیع اعتبار قرار می‌گیرد.

آمار بازدید: 214 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image