ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اختصاص 10 درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی

اختصاص 10 درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از اختصاص 10 درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به هر تشکلی که فعالیت قرآنی داشته باشد خبر داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طاهری در شصت و دومین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن وعترت دانشگاه‌ها، گفت: در این جلسه سه موضوع کانون‌های قرآن و عترت، نمایشگاه بین‌المللی قرآن و جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 400 کانون قرآن و عترت و 500 هیئت دانشجویی به موضوع قرآن و عترت در دانشگا‌ه‌ها می‌پردازند، افزود: در نشست‌هایی که با مسئولان کانو‌ن‌های قرآن و عترت دانشگا‌ه‌ها برگزار شد خواسته‌هایی از سوی آنها مطرح بود که ما این خواسته‌ها را در قالب چند بند در شورا مطرح کردیم.

طاهری با تأکید بر اینکه مصوبات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگا‌ه‌ها عین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهارکرد: در این جلسه و در ابتدا در مورد کانو‌ن‌های قرآن و عترت دانشگا‌ه‌ها بحث و تبادل نظر شد که از جمله مهم‌ترین مصوبات آن می‌توان به اختصاص 10 درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به فعالیت‌های قرآن و عترت اشاره کرد، البته این بودجه نه تنها به کانون‌های قرآن و عترت بلکه به هر کانون، تشکل و هیئتی که قصد انجام دادن فعالیت قرآنی داشته باشد، اختصاص خواهد یافت و این کانون‌ها می‌توانند از این بودجه استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که در هر استان یک شورای هماهنگی تشکیل شود که در این شورای هماهنگی نمایندگان قرآنی همه دانشگا‌ه‌ها حضور خواهند داشت و از آن با عنوان شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان یاد خواهد شد. این شورا پیگیر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های استان مورد نظر خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در این جلسه مصوب شد که در طول سال دو جلسه از جلسات شورای فرهنگی دانشگاه‌ها با موضوعات قرآنی و با حضور نمایندگان قرآنی آن دانشگاه‌ها برگزار شود. یعنی هر مجموعه و کانونی که با عنوان قرآن در دانشگاه دارای فعالیت است نماینده‌هایشان می‌توانند در آن جلسات حضور پیدا کنند.

طاهری گفت: بخش دیگری از بحث‌های این جلسه در مورد برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بود. امسال متولی برگزاری مسابقات، دانشگاه پیام نور شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست در مورد نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و بخش دانشگاهی نمایشگاه بحث شد. متولی بخش دانشگاهی در نمایشگاه بیست و دوم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده است. جلسات و کمیته‌های کارشناسی آن برگزار شده است و امروز نیز مصوب شد وزارت علوم با قوت و قدرت این بخش را متفاوت با سال‌های دیگر اجرا کند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 144 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image