ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جوانان با شرکت در مراسم اعتکاف خود را در برابر معضلات اجتماعی بیمه کنند

جوانان با شرکت در مراسم اعتکاف خود را در برابر معضلات اجتماعی بیمه کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بیرجند گفت: جوانانی که در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند خود را در برابر بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی بیمه می‌کند.


حجت‌الاسلام و المسلمین جواد اکبری‌مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه اعتکاف عبارت از سه روز خلوت کردن بنده با خدای خود است، گفت: طی این سه روز در دو روز اول امکان انصراف برای معتکف وجود دارد، اما در روز سوم به دلیل تجلی خدا به معتکف نمی‌تواند از اعتکاف انصراف دهد.

وی ادامه داد: در اعتکاف بنده خدا سه روز از دنیا جدا می‌شود و به خدا می‌پیوندد و در این دوران فرد به تفکر در کارهایی که انجام داده‌ و آنچه می‌خواهد در آینده انجام دهد فکر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بیرجند با اشاره به اینکه در احادیث و سفارشات آمده است که رجب ماه مردم، شعبان ماه پیغمبر و رمضان ماه خدا است، افزود: در ایام اعتکاف بندگان خدا خود را برای ماه رمضان و شب‌های قدر آماه می‌کنند و در مراسم اعتکاف تقدیر شب قدر آینده تعیین می‌شود.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه اعتکاف بازگشت به خویشتن است، گفت: در ایام اعتکاف جوانان می‌توانند نگاهی از درون به بیرون داشته باشند و در این زمان فرد دچار تغییر و تحول می‌شود و به همین دلیل بهترین زمان برای اعتکاف زمان جوانی است.

وی تصریح کرد: در دوران جوانی فرد با شرکت در این گونه مراسم دچار تغییر و تحول می‌شود و با این تغییرات می‌تواند راه صحیح را انتخاب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بیرجند اظهارکرد: اعمال سه روز اعتکاف علتی می‌شود برای اینکه در آینده جوانان به سمت گناه و خلاف نروند و از جمله بهترین کارهایی که در زمان اعتکاف معتکفان می‌توانند انجام دهند و سفارش شده است مطالعه کردن در ایام اعتکاف است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 172 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image