ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی کتاب‌های درسی قدیم مهارت‌محور بود/ فارغ‌التحصیلان تمایلی به کارهای فنی ندارند

کتاب‌های درسی قدیم مهارت‌محور بود/ فارغ‌التحصیلان تمایلی به کارهای فنی ندارند

عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر ضرورت انطباق نیازهای بازار کار با نظام آموزشی کشور گفت: کتاب‌های درسی قدیم برخلاف امروز برپایه مهارت طراحی شده بود.


به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا مصری با تاکید بر ضرورت حفظ و نهادینه‌کردن فرهنگ کار در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ارزش فرهنگ کار در کشور به شدت پایین آمده و تا زمانی که این فرهنگ ارتقاء نیابد و به جایگاه واقعی خود نرسد، بیکاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که نیاز‌های بازار کار باید منطبق با نظام آموزشی باشد، گفت: در صورتی که نظام آموزشی متناسب با نیازها و تقاضای موجود در بازار کار پیش برود به کاهش بیکاری در کشور کمک خواهد کرد.

به گفته عضو هیات رییسه مجلس امروز مهارت‌آموزی از دانشگاه‌ها بیرون رفته و تربیت نیروی انسانی دانش‌محور شده است تا آنجایی که در هر نقطه‌ای از کشور دانشگاه‌ ایجاد کردیم و در این فرآیند فارغ‌التحصیلان حاضر به انجام کارهای فنی نیستند.

وی که در دومین همایش بین‌المللی مهارت‌آموزی و اشتغال سخن می‌گفت، ادامه داد: کتاب‌های درس قدیم همگی برپایه مهارت طراحی شده بودند ولی ادبیات کنونی ما در پایه مدرک‌گرایی طراحی شده است.

وی گفت: گرفتن مدرک در افراد انتظار ایجاد می‌کند ولی بازار کار پاسخ‌گوی این انتظار نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مهارت لازم را نداشته باشیم نمی‌توانیم در انجام هر کاری موفق باشیم. شرط تولید کالای باکیفیت داشتن مهارت است و این امر از بحث تولید نان گرفته تا تعمیر لوازم خانگی را در بر می‌گیرد.

آمار بازدید: 299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image