ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سوابق علمی – فرهنگی جهاددانشگاهی، پشتوانه ارزشمندی برای مراکز آموزش عالی آن است

سوابق علمی – فرهنگی جهاددانشگاهی، پشتوانه ارزشمندی برای مراکز آموزش عالی آن است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور سابقه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی را پشتوانه ارزشمندی برای مراکز آموزش عالی جهاد دانست و گفت: جایگاه آموزشی ما در سطح مراکز آموزش عالی طی برنامه پنجم ارتقاء پیدا می‌کند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، دکتر محسن قرنفلی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور در مراسم بزرگداشت مقام معلم که به همت جهاددانشگاهی واحد گیلان در دانشکده علوم پایه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی، اظهار کرد: فعالیت آموزشی جهاد به موازات فعالیت پژوهشی آن از همان سال‌های تاسیس شروع و در حال حاضر در 3 سطح آموزش عالی، آموزش علمی – کاربردی و آموزش‌های تخصصی دسته‌بندی و برنامه‌ریزی می گردد.

وی با بیان اینکه مجموعه 26 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مجموعه آموزش عالی جهاد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، افزود: در حال حاضر 2 دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر و 6 مؤسسه آموزش عالی در سطح کشور داریم که یک مؤسسه در رشت می‌باشد.

دکتر قرنفلی به فعالیت 45 مرکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: مجموعا 70 هزار نفر دانشجو در این حوزه مشغول به تحصیل هستند که 5 مرکز علمی – کاربردی در گیلان فعال هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حجم گسترده ای از فعالیتها در بخش آموزش‌های تخصصی وجود دارد و سالانه بیش از 600 هزار نفر در دوره های فراگیر در150 مرکز آموزش تخصصی کشور در حال فراگرفتن مباحث تخصصی می‌باشند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در ادامه از تنظیم برنامه پنجم جهاددانشگاهی با محور آموزش خبر داد و گفت: امروز وضعیت آموزش به ویژه آموزش عالی دارای شرایطی حساس و شکننده است، زیرا دورانی که تقاضای آموزش عالی به وفور وجود داشت، گذشته و عرضه آموزش رو به افزایش است؛ از طرفی مجموعه‌های دانشگاهی از جمله دولتی، آزاد، غیر دولتی و علمی – کاربردی رو به روز در حال گسترش و توسعه کمی و کیفی هستند و از طرف دیگر تقاضا کاهش یافته؛ لذا نیازمند مراقبت‌های ویژه هستیم تا بتوانیم در این فضای رقابتی فشرده، جایگاه خودمان را حفظ کنیم؛ خوشبختانه جهاد دانشگاهی در بخش آموزش عالی تا امروز که سال 92 را پشت سر گذاشتیم و وارد سال 93 شدیم، توانسته موقعیت خود را حفظ کند، اما نیازمند تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر هستیم.

وی سابقه جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی را پشتوانه ارزشمندی برای مراکز آموزش عالی جهاد دانست و اضافه کرد: علی‌رغم وجود مراکز آموزش عالی رغیب مانند دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو به واسطه نام جهاد دانشگاهی جذب مراکز آموزشی آن می‌شود و علاقمند تحصیل در جهاددانشگاهی است؛ لذا این یک مزیت ممتاز برای ماست که باید آن را حفظ کنیم.

دکتر قرنفلی برخورداری از نیروهای انسانی علاقمند، دلسوز، مومن و متعهد را وجه تمایز جهاد دانشگاهی با سایر مراکز خواند و ادامه داد: دلسوزی، عشق، تعهد و علاقمندی اساتید ما می‌تواند محدودیت‌ها و کمبودها را جبران کند.

وی به اهداف و برنامه‌های آموزشی جهاددانشگاهی اشاره و تاکید کرد: جهت‌گیری عمومی برنامه آموزشی جهاد بر کیفی شدن فعالیت‌هاست؛ در حال حاضر سهم آموزش‌های کوتاه‌مدت و عمومی ما بیشتر از آموزش‌های تخصصی است و لذا طی برنامه 3ساله، افزایش سهم آموزش‌های تخصصی را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ جهاددانشگاهی باید در عرصه‌های مختلف پیشگام باشد و کارهای مانده بر زمین را بردارد و خدمت کند، اما هرجا ظرفیت‌های لازم ایجاد شد، جهاد توقف نمی‌کند و حوزه خدمت خود را تغییر می‌دهد؛ لذا جهاد دانشگاهی امروز باید به آموزش‌های تخصصی، پیشرفته و حتی بین‌المللی بپردازد و سمت و سوی فعالیت‌های خود را به آموزش‌های تخصصیی متمرکز کند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور آموزش‌های مجازی را یکی از زمینه‌های رو به توسعه و گسترش دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی امروز از نظر زیرساختی آمادگی ورود به این عرصه را دارد و می‌تواند اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وی تاکید بر کیفیت و استاندارهای آموزشی را از جمله اهداف جهاددانشگاهی در برنامه پنجم خواند و یادآور شد: مراکز آموزشی ما باید مطابق با استاندارهای تدوین شده توسط جهاددانشگاهی باشند و همین تدوین استاندارها الگویی خواهد بود تا بتوانیم مراکز خودمان را تکمیل کنیم و درصدد رفع معایب آن برآییم.

دکتر قرنفلی موقعیت مراکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی را براساس تراز وزارت علوم در سطح کشور قابل قبول دانست و بیان کرد: امروز جایگاه دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی در کشور در رتبه 48 است و این بسیار ارزشمند است؛ لذا طی برنامه پنجم پیش‌بینی کرده‌ایم که جایگاه آموزشی ما در سطح مراکز آموزش عالی ارتقا پیدا کند؛ البته رسیدن به چنین جایگاهی همکاری و اهتمام مجموعه جهاددانشگاهی را می‌طلبد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 165 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image