ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تلاش كشورهاي خاورميانه براي جايگزيني «فناوري تحصيلات دانشگاهي» با نفت

تلاش كشورهاي خاورميانه براي جايگزيني «فناوري تحصيلات دانشگاهي» با نفت

اگرچه كشورهاي خاورميانه اغلب با منابع نفتي كلان شناخته مي‌شوند با اين حال اين كشورها در چندين سال گذشته با سرمايه‌گذاري در دانشگاه‌ها در صدد نزديك كردن خود به توسعه جهاني هستند.



به گزارش سرويس «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،كشورهاي كوچك و بزرگ خاورميانه در آستانه جايگزين كردن فناوري تحصيلات دانشگاهي با پول نفت هستند. اين دانشگاه‌ها از مصر و تركيه گرفته تا كشورهاي حاشيه خليج‌فارس در چندين سال اخير اقدامات ارزشمندي به منظور توسعه دانشگاه‌هاي اين كشور انجام دادند. به عنوان مثال 35 دانشگاه از 740 دانشگاه در رده‌بندي برترين دانشگاه‌هاي جهان، دانشگاه‌هاي كشورهاي خاورميانه هستند. يعني تقريبا از هر 20 دانشگاه، يك دانشگاه از منطقه خاورميانه هستند. در اين بين عربستان سعودي با 7 دانشگاه وضعيت خوبي در بين كشورهاي منطقه دارد، طوري كه دانشگاه‌هاي برتر آن رتبه‌هاي 200 و 221 را در اختيار دارند و نسبت به سال گذشته ميلادي پيشرفت قابل توجهي داشتند.


تركيه با 8 دانشگاه در صدر كشورهاي خاورميانه است، مصر نيز با پنج دانشگاه رتبه سوم را دارد بعد از اين سه دانشگاه هيچ كشوري بيش از دو دانشگاه در اين رده‌بندي ندارد.

آمار بازدید: 367 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image