ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حوزه دریا در تحقیقات پژوهشی مغفول است

حوزه دریا در تحقیقات پژوهشی مغفول است

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه تحقیقات علمی در حوزه دریا، گفت: دریا در مسائل تحقیقاتی ما مغفول است و متولیان پژوهشی در حوزه دریا مشخص نیستند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، افتتاحیه دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس با حضور مجید تفرشی تاریخ نگار و پژوهشگر و محقق ایرانی، نامور مدیرعامل شرکت پالایش بندرعباس، صالح دریانورد معاون اشتغال و برنامه ریزی استانداری هرمزگان، حمید احمدی استاد دانشگاه تهران، مهدی فیض معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، مهدی حسینیان سرپرست جهاددانشگاهی هرمزگان و برخی از اساتید و پژوهشگران حوزه خلیج فارس در سالن همایش‌های شهرک مروارید بندرعباس آغاز شد.

در ابتدای این مراسم دریانورد معاون استاندار هرمزگان با اشاره به تحقیقاتی که «احمد اقتداری» درباره‌ نام‌های فارسی در این منطقه انجام داده است، گفت: دریا در مسائل برنامه ریزی ما مغفول است و متولیان در حوزه دریا مشخص نیستند. ما ساماندهی دریا را شروع کرده‌ایم اما نمی دانیم بالاخره باید اطلاعات را از کجا بگیریم. حتی هواشناسی دریایی نیز هنوز وسیع نیست.

دریانورد در ادامه سخنرانی خود با اعلام نارضایتی از عملکرد معماران اماراتی در تقلید از ساخت بادگیرهای ایرانی اظهار داشت: معماران در محله‌ای از امارات همانند بادگیرهای ایرانی را ساخته‌اند و همین موضوع باعث شده تا آنها مدعی ابتکار بادگیر شوند. ما در بندرعباس بادگیر نداریم ولی آنها روستایی ایجاد کرده‌اند که در تمام خانه‌هایش یک بادگیر وجود دارد.

وی افزود: این در حالی است که ما مدعی هستیم 30 نوع بادگیر داریم ولی حتی ماکت آنها را در پارک‌هایمان نیز نداریم.

بابک ارسیا دبیر همایش نیز در ادامه و در واکنش به این صحبت، گفت: علاوه بر ثبت بادگیر به نام کشورهای دیگر، نام ماهی‌های خلیج فارس را نیز تغییر می‌دهند.

وی گفت: در نوروز امسال طرح ایران جهانی و جهان ایرانی را با حضور دانشجویان خارجی از کشورهای اروپایی و حتی امارات را در استان یزد برگزار کردیم. این دانشجویان را به شهر یزد بردیم تا بادگیرهای این شهر را نشانشان دهیم و بگوییم آنچه که شما مدعی ساخت آن هستید، ایران از 800 سال پیش داشته است، ولی خدا نکند که سازنده آنها را از دست بدهیم چون اکنون بسیاری از آنها سالخورده هستند.

وی با ارائه گزارش علمی این همایش گفت: پس از اعلام فراخوان همایش در سطح دانشگاه های کشور، تعداد 689 مقاله علمی-پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شد که ضمن ارزیابی‌های اولیه داوری این مقالات توسط 14 استاد تمام، 18 دانشیار و 21 استادیار دانشگاه‌های کشور، تعداد 52 مقاله برگزیده در قالب کتاب دو جلدی مجموعه مقالات منتشر شد و برخی از مقالات برگزیده نیز به صورت پوستر و سخنرانی در 5 پنل علمی-تخصصی ارائه خواهند شد.

وی همچنین با آسیب شناسی مقالات ارسال شده به همایش گفت: تعداد 300 مقاله ارسالی به همایش تکراری بوده اند یا در همایش‌های دیگر نیز ارائه شده‌اند که ما این 300 مقاله را حذف کردیم.

وی افزود: از تعداد کل مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش 34 درصد مقالات مربوط به محورهای سیاسی، اجتماعی و حقوقی، 22درصد محور تاریخ و باستان شناسی، 17درصد محور گردشگری، 12درصد محور فرهنگ، هنر و معماری، 12درصد جغرافیا و محیط زیست و 3درصد مقالات غیرمرتبط بوده است و بیشترین مخاطبان همایش دارای مدرک تحصیلی دکترا و عضو هیات علمی بوده‌اند.

آمار بازدید: 192 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image