ارتباط مستقیم با 30783 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مشکلات بخش آموزشی با افزایش اعتبار حل نمی‌شود

مشکلات بخش آموزشی با افزایش اعتبار حل نمی‌شود

ریاست نهاد نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه لازم است به توسعه کمی هدفمند در آموزش علوم پزشکی توجه بیشتری شود گفت: درصورتی که رشد و توسعه کمی کنترل نشود 10 برابر بودجه موجود در معاونت آموزشی باز هم پاسخگوی نیازهای این معاونت نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محمدی در نهمین جشنواره آموزشی تجلیل از استادان نمونه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته تمامی مسئولین وزارت بهداشت از لزوم توجه به توسعه کیفی و جلوگیری از توسعه کمی بی‌برنامه صحبت کرده‌اند اظهار کرد: با اینحال در طول سال‌های گذشته عمدتا توسعه کمی در این زمینه به وجود آمده است و به واقع کشور نیازمند وجود 90 دانشکده پزشکی نیست و امکانات متناسب با آن را نیز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است وزارت بهداشت در مقابل اصرار نمایندگان برای ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی مقاومت کند گفت: طی سال‌های گذشته نمایندگان برای کسب رضایت مردم منطقه و رای بیشتر در سال‌های آینده اقدام به ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی کرده‌اند در حالی‌که این توسعه کمی برخلاف نظر کارشناسان است.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتیدی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی برخی از مناطق فعالیت می‌کنند از مرکز استان‌ها روزانه نقل و انتقال می‌شوند تصریح کرد: همچنین برخی از بیمارستان‌هایی که در شهرستان‌ها ایجاد شده است چنان ناکارآمد است که اگر دولت هزینه کند که بیماران این بیمارستان‌ها را با هلی‌کوپتر به مرکز استان انتقال دهد هزینه کمتری را متحمل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه مشکلات موجود در بخش آموزشی با افزایش اعتبار حل نمی‌شود گفت: با وجود این بی‌برنامگی‌ها در توسعه کمی 10 برابر منابع مالی موجود نیز پاسخگوی نیاز نظام آموزش علوم پزشکی نخواهد بود.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: لازم است مدیرانی حضور داشته باشند که جلوی تضییع اعتبارات را حتی به قیمت کنار گذاشته شدن خودشان بگیرند.

ریاست نهاد نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ای همچون جشنواره آموزشی تجلیل از استادان نقش مهمی را در ارتقا سطح آموزشی در علوم پزشکی دارد اظهار کرد: در حالی که اکثر جشنواره‌ها به بخش‌های پژوهشی می‌پردازند به بخش‌های آموزشی توجه کمتری می‌شود و وجود چنین جشنواره‌ای مایه امیدواری است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات و آموزش‌های ملی در زمینه آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: درحالی که نباید از بهره‌مندی از تجربیات خارجی و بین‌المللی در زمینه آموزش ابایی داشت، لازم است به آموزش‌های اسلامی و تجربه‌های ملی همچون مباحث شاگردپروری و لزوم توجه به طرح سوال و ایجاد انگیزه در دانشجویان نیز توجه شود.

آمار بازدید: 105 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image