ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وزیر علوم: یونسکو جهت رفع سلطه برخی اعضا در حوزه علوم و فناوری تلاش کند

وزیر علوم: یونسکو جهت رفع سلطه برخی اعضا در حوزه علوم و فناوری تلاش کند

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ملاقات با مدیر کل یونسکو با اشاره به ظرفیت های بسیار ایران در حوزه علوم و فناوری خواستار ارتقای روابط بین ایران و یونسکو شد .


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا با اشاره به اینکه ایران یکی از قدیمی ترین اعضای یونسکو از سال 1948 بوده است، گفت : اطمینان می دهیم که در گسترش و تعمیق روابط با یونسکو صادق و جدی هستیم .

وی افزود : سرمایه ما در این زمینه ، جوانان تحصیلکرده در آموزش عالی و بویژه حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ایران است .

فرجی دانا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 60 در صد دانشجویان را در ایران زنان تشکیل می دهند ، گفت : این آمار مایه افتخار و غرور ایران است زیرا مشارکت زنان باعث ارتقای جامعه در ایران شده است .

وزیر علوم افزود : یونسکو در حوزه فعالیت خود در ایران بیشتر از جنبه میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان آگاه است و نیاز است این سازمان بین المللی در زمینه علوم و فناوری و آموزش و پرورش که جزئی از ماموریت یونسکو است ، با ایران همکاری داشته باشد .

فرجی دانا با اشاره به بخش هایی از سخنرانی خود در مجمع عمومی یونسکو گفت : علم بدون مرز است و یونسکو باید در زمینه رفع سلطه برخی از اعضای آن سازمان در حوزه علوم و فناوری تلاش کند .

وزیر علوم افزود : یونسکو باید از اعمال تحریم هایی که سبب جلوگیری از دسترسی مردم به علوم و فناوری و آموزش و پرورش می شود جلوگیری کند و در این زمینه جدیت نشان دهد .

فرجی دانا با تشکر از فعالیت ها و خدمات دکتر جلالی به عنوان نماینده ایران در یونسکو گفت : انتخاب و معرفی ایشان و پذیرش او توسط یونسکو نشان از صداقت و جدیت ایران در ارتقای روابط خود با یونسکو است .

در ادامه این دیدار آیرینا بوکووا مدیرکل یونسکو ضمن تشکر از حمایت هایی که در زمینه ارتقای روابط ایران با یونسکو صورت می پذیرد، گفت : ایران و یونسکو می توانند در زمینه مدیریت آب ، تغییرات آب و هوا و نوآوری با هم همکاری کنند .

وی تاکید کرد : من با این پیام آمده ام که فصل جدیدی در ارتقای روابط ایران و یونسکو بگشایم .

مدیر کل یونسکو همچنین عدالت و مساوات را چالش بزرگ یونسکو و سازمان ملل دانست و گفت : در سازمان علمی ، فرهنگی وآموزشی یونسکو ، هیچ فرهنگی بر فرهنگ دیگر برتری ندارد .

گفتنی است مدیرکل یونسکو پیش از دیدار با وزیر علوم، با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و با حضور درتالار ابوریحان بیرونی دانشگاه تهران در جمع دانشگاهیان سخنرانی کرد .

انتهای پیام

آمار بازدید: 199 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image